Elektromobilita: LFP batéria je schopná nabiť sa na dojazd 400 km za 10 minút
Vedci z Pennsylvánskej národnej univerzity v článku publikovanom v časopise Nature Energy opisujú lítiovo-železno-fosfátovú (LFP) batériu, ktorá je schopná počas nabíjania a vybíjania rýchlo sa ohriať na 60 °C, potom, keď sa nepoužíva, sa rýchlo ochladí. Využíva tenkú niklovú fóliu, tá sa pri prúdení elektrónov rýchlo ohreje a ohreje aj vnútro batérie. Len čo vnútorná teplota dosiahne 60 °C, otvorí sa spínač a batéria je pripravená na rýchle nabitie alebo vybitie.
Tvorcovia hovoria, že elektromobily s ich batériou na masovom trhu by vyžadovali rovnaké náklady ako vozidlá so spaľovacím motorom. Nová 40 kW/h batéria dokáže vygenerovať 300 kW energie, čo je dosť na to, aby elektromobil dokázal zrýchliť z nuly na 100 km/h približne za tri sekundy. Tím hovorí, že batériu vytvoril pomocou existujúcich technológií a inovatívnych prístupov. Tvrdí, že metóda samoohrevu umožňuje použitie relatívne lacných materiálov v porovnaní so súčasnou batériovou technológiou.
Katóda z fosforečnanu lítno-ž ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH