Elektronické schránky nebudú dostatočne využité
Každej firme zapísanej v obchodnom registri bude od 1.januára budúceho roka automaticky aktivovaná elektronická schránka. Má slúžiť na elektronickú komunikáciu s úradmi, ale úrady ju neplánujú využívať.
„Podnikateľ, resp. zamestnávateľ, ktorý sa s nikým nesúdi a neuchádza sa o verejné či štátne zákazky, komunikuje s finančnou správou, sociálnou poisťovňou a zdravotnými poisťovňami. Spomedzi týchto inštitúcií bude štátom zriadené elektronické schránky využívať iba sociálna poisťovňa. Zmysel schránok, ktoré si podnikatelia musia povinne aktivovať a ktoré im mali uľahčiť život, sa tak stráca,“ upozorňuje Jaroslava Lukačovičová, podpredsedníčka strany Šanca.
Finančná správa bude aj naďalej komunikovať s platiteľmi dane z pridanej hodnoty cez vlastný portál, žiadne úradné dokumenty nebude posielať do elektronických schránok. Postupne chce prejsť na obojstrannú elektronickú komunikáciu s podnikateľmi, ale opäť na svojom vlastnom webe. Táto je a bude dostupná na základe uzatvorenej dohody o ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH