Ferrari testuje inovatívny vodíkový motor
Patent ikonickej automobilky Ferrari na vozidlo s inovatívnym, hore nohami otočeným motorom na vodík vyvolal veľký záujem. Ide o prvý pokus Ferrari o vodíkový model. BMW spolupracuje s Toyotou takisto na vozidlách poháňaných vodíkom. Spolupráca sa však týka technológie palivových článkov, ktorá sa líši od spaľovacieho vodíkového motora, ktorý testuje Ferrari.
Vozidlo poháňané vodíkovými palivovými článkami je mimoriadne atraktívne, pretože by mohlo počas prevádzky produkovať takmer nulové emisie, keďže motor na rozdiel od vozidla poháňaného benzínom uvoľňuje vodu namiesto oxidov uhlíka alebo dusíka. No výroba vodíka pre palivové články alebo na spaľovanie môže vytvárať emisie uhlíka, pokiaľ nie je poháňaná obnoviteľnou energiou.
Motor Ferrari by si mohol zachovať známy akustický prejav športových vozidiel tejto značky a vyhnúť sa ťažkej batérii, ktorá by mohla znížiť jeho rýchlosť. Systém obrátený hore nohami umožňuje vytvoriť agresívny difúzor, ktorý by pri bežnej konštrukcii nebol možný bez predĺženia auta. Tlakový systém so suchou vaňou umožňuje prevádzku bez toho, aby sa pri odvádzaní paliva spoliehal na gravitáciu.
V zálohe je ešte viac „vychytávok“ vrátane systému núteného vstrekovania s niekoľkými navrhovanými metódami na jeho dosiahnutie, ako sú odstredivé kompresory so spoločnou osou okolo elektromotora. Skutočnosť, že Ferrari vôbec pracuje na týchto myšlienkach, je pozitívna, pretože možno inšpiruje nové možnosti pre autá na vodíkový pohon. Prvoradý je odklon od vozidiel, ktoré sú závislé od špinavej energie, hlavnej príčiny otepľovania planéty.
Zdroj: thecooldown.com.
Zdroj Foto: depositphotos.com.