Filmári sa učia nesprávny expozičný trojuholník
Natáčanie videa je dnes veľmi populárne, a ak sa nebudeme rozprávať o jednoduchom natáčaní mobilom s maximálnou ambíciou zdieľať takéto video na sociálnych sieťach, každý najskôr siahne po nejakej bezzrkadlovke alebo zrkadlovke. Táto kategória je v poslednom čase obľúbená hlavne pre väčšie snímače umožňujúce lepšie oddelenie pozadia rozostrením vďaka menšej hĺbke ostrosti. Veľa takýchto filmárov sa preto regrutuje z fotografov, ktorých zrazu kopne múza a zistia, že môžu svoje obrázky robiť pohyblivé. Tí si so sebou zväčša prinesú aj svoje znalosti o expozičnom trojuholníku, ktorý je základom fotografických znalostí. Expozičný trojuholník udáva vzťah medzi citlivosťou (ISO), clonou a rýchlosťou uzávierky. Je to koncept starý ako fotografia sama. V časoch klasických celuloidových filmov ste vložili film, ktorý mal definovanú citlivosť, väčšinou 100, 200, 400 alebo 800 ISO. Zostali vám tak na nastavenie hodnoty clony a rýchlosti uzávierky. S nimi môžete operovať podľa toho, či potrebujete ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH