Ford by chcel odpočúvať rozhovory v aute, aby pasažierom mohol zobrazovať cielenú reklamu
Automobilka Ford si zabezpečila americký patent na zobrazovanie cielených reklám vo svojich autách na základe používateľských údajov vrátane konverzácií medzi cestujúcimi. Patent sa zameriava na „systém prezentácie reklamy vo vozidle“, teda na zobrazovanie reklám na obrazovke infotainmentu auta. Takisto naznačuje, ako môže technológia odpočúvať konverzácie, aby poslúžila na cielené reklamy.
„Môže to napríklad zahŕňať počúvanie rozhovorov medzi cestujúcimi vo vozidle,“ uvádza sa v patentovej prihláške. „Konverzácie môžu byť analyzované na kľúčové slová alebo frázy, ktoré môžu naznačovať, kam cestujúci cestujú.“ Popri takzvaných „zvukových signáloch“ navrhuje reklamný systém v aute aj využitie údajov o cieľových miestach na zobrazovanie relevantných reklám.
Ak napríklad technológia predpovedá, že vaše auto ide do supermarketu, informačno-zábavný systém by mohol zobrazovať reklamy na dostupné produkty. Samozrejme, sledovanie videoreklamy počas jazdy autom nie je vhodné (a v niektorých prípadoch aj nezákonné), čo sa uvádza aj v patente spoločnosti Ford. Preto patent naznačuje, že reklamný systém v aute je vhodnejší pre „autonómne vozidlo“. Je teda možné, že Ford túto technológiu zavedie, až keď sa vo väčšej rozbehnú robotické taxíky.
V patente sa dodáva, že cielené reklamy by sa mohli cestujúcim v aute zobrazovať aj na základe historických údajov získaných z aplikácií tretích strán. Na obavy o súkromie Ford odpovedá, že „podávanie patentových prihlášok je bežnou súčasťou každého silného podnikania“ a „myšlienky opísané v patentovej prihláške by sa nemali považovať za náznak našich obchodných alebo produktových plánov“.
Zdroj: pcmag.com.
Zdroj Foto: freepik.com.