GM: Lítiovo-kovové batérie nám umožnia zdvojnásobiť dojazd elektromobilov
Spoločnosť General Motors zverejnila podrobnosti o svojich batériách Ultium novej generácie vrátane plánov týkajúcich sa lítiovo-kovovej technológie (Li-metal) na zvýšenie ich výkonu a hustoty energie. Automobilka podpísala dohodu o spolupráci so SolidEnergy Systems (SES), spinoff spoločnosťou z prostredia MIT vyvíjajúcou prototyp Li-metal batérií s takmer dvojnásobnou kapacitou, ako majú súčasné lítiovo-iónové články. Lítiovo-kovové batérie nahrádzajú uhlíkové anódy kovovým lítiom, čo umožňuje vyrobiť ľahšie a výkonnejšie články.
Problémom tejto technológie je vyšší odpor a vlákna dendritov, ktoré sa zvyknú vytvárať na anódach, čo spôsobuje skrat a zahrievanie batérií. Predchádzajúce lítiovo-kovové batérie fungovali iba po zahriatí na teplotu okolo 80 °C, ale spoločnosť SolidEnergy vyvinula elektrolytický povlak na lítiovo-kovovú fóliu, ktorý funguje pri izbovej teplote. Takisto vytvorila nehorľavý kvapalný elektrolyt s nižším odporom, ktorý pri kontakte s kovovým lítiom nevytvára ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH