Google umožní end-to-end šifrovanie e-mailov. Blíži sa koniec cielenej reklamy?
Získavanie a následné využívanie používateľských dát na cielenú reklamu je pre Google hlavný zdroj príjmov. Čo však bude spoločnosť robiť v prípade, že o tieto dáta príde?
Google uvoľnil ranú verziu nového nástroja na plnohodnotné end-to-end šifrovanie e-mailov. Ide o vysoko účinnú metódu, ktorá poštu zakóduje ešte predtým, než odíde z prehliadača, a ponechá ju v tomto stave, kým správu nedešifruje jej príjemca.Technológia umožňuje používať na zabezpečenie e-mailovej komunikácie súkromný kľúč, ku ktorému má prístup iba jeden konkrétny používateľ. Ani prevádzkovateľ e-mailovej služby, v tomto prípade Google, si teda nemôže prečítať obsah cudzej správy.Google týmto krokom určite potešil používateľov požadujúcich pre svoje informácie vyššiu úroveň zabezpečenia. Na druhej strane však Googlu vážne hrozí, že príde o významný zdroj svojich príjmov, pretože sa pri cielení internetovej reklamy bude musieť zaobísť bez dát, ktoré doteraz získaval skenovaním e-mailovej komunikácie svojic ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH