Herná rubrika: to najlepšie z E3
To najlepšie z E3
Je za nami mesiac plný herných noviniek, novo oznámených hier, ktoré nás prekvapili, aj takých, ktoré sme čakali. Je totiž za nami Electronic Entertainment Expo, najväčšia herná akcia na americkom kontinente, a tentoraz šlo o mimoriadne „výživný“ ročník. Dokonca sme sa dočkali špeciálnej konferencie o hraní na PC, odkiaľ sme do nášho článku čerpali naozaj mohutne. Prekvapivo aj AMD si zvolilo E3 ako vhodnú udalosť na uvedenie svojej novej generácie grafických čipov a predviedlo tu naživo nové modely Radeon Fury. Hardvér všeobecne tvoril prekvapivo silnú súčasť E3, no miesto nových konzol ľudia cvičili slinné žľazy skôr pri headsetoch na virtuálnu realitu, ktoré sú stále obľúbenejšie a zdá sa, že by sa mohli v blízkej budúcnosti stať ťahúňom technického pokroku.
Asi nikoho neprekvapuje, že sme sa dočkali prvých pohľadov na pokračovanie najznámejších značiek, ako sú napríklad nový Assassin's Creed Syndicate z prostredia viktoriánskeho Anglicka alebo Rise of Tomb Raider, ktorý sa z ostrova presunie na Sibír. Málokoho šokovalo oznámenie Dark Souls 3, pokračovania bojového RPG s jedným z najlepších priemerných hodnotení z posledného obdobia. Trošku prekvapivejšie už bolo napríklad uvedenie nového dielu Hitmana, ktorý, zdá sa, spojí to najlepšie z posledných dvoch dielov s opäť obrovskými levelmi a voľnosťou pohybu. Veľmi nás potešilo oznámenie remaku legendárneho jRPG Final Fantasy 7, ktoré sa tak dočká moderného hávu a azda sa z hernej a príbehovej stránky veľmi nezmení. Týmto hrám sa nemusíme podrobnejšie venovať, bol ich plný internet a máme pre vás informácie a videá na DVD aj k zaujímavejším titulom, aspoň podľa nás.
Krátke správy z E3
Doom 4
Nový diel Doomu bol uvedený tak, ako sa patrí: hernými zábermi plnými krvi a rozrezaných tiel démonov. Veď ako inak by to mohlo vyzerať, keď vesmírny mariňák vytiahne do boja proti peklu za pomoci brokovnice a motorovej píly. Krvavým herným záberom v krásnej grafike hlasno fanúšikovala plná hala ľudí, čo mnohým herným novinárom nedá spať. Náš názor? Doom má byť Doom a zveličené virtuálne násilie je lepšia ventilácia než to reálne.
Deus Ex: Mankind Divided
Praha, 2029. Hneď týmto úvodným titulkom si od nás nový Deus Ex vyslúžil plnú pozornosť. Veľmi sa tešíme do stovežatého mesta blízkej kybernetickej budúcnosti aj na ďalší silný filozofický príbeh. Deus Ex vyzerá graficky úžasne, no najviac sa tešíme na nelineárnu hrateľnosť – autori prisľúbili ešte viac možností, ako prejsť jednotlivými oblasťami až k vášmu cieľu. Hra sa bude dať opäť dohrať čisto nenásilnou zakrádavou cestou.
South Park: The Fractured But Whole
(southpark.jpg)
Podtitul s vtipnou slovnou hračkou označuje pokračovanie výborného RPG, ktoré sa dokázalo nebrať vážne a zároveň byť vynikajúcou hrou a dokonalým prepracovaním atmosféry seriálu South Park do hernej podoby. Na hre opäť spolupracujú autori seriálu Matt Stone a Trey Parker a zasa môžeme čakať zábavné ťahové súboje. Hráč sa zrejme zmocní úplne novej postavy a téma sa posunie od fantasy k superhrdinom.
Mass Effect: Andromeda
Jedna z najlepších herných sérií na PC sa predsa dočká štvrtého dielu, ktorý zrejme nebude priamo nadväzovať na uzavretú trilógiu, ale poohliadne sa inde: ako názov napovedá, do našej susednej galaxie M31. Hrať budeme opäť za človeka vrátane výberu pohlavia a opäť nás čakajú výsadkové misie s vozidlom Mako. Viac detailov netušíme, iba to, že Bioware prisľúbil vydanie pred koncom roka 2016.
Eve Valkyrie
Vesmírnych simulátorov veľa nevychádza, o to viac si ceníme každý kúsok. Eve Valkýra síce vychádza z on-line hry Eve Online, no nijako s ňou nebude prepojená, pôjde o separátnu multiplayerovú strieľačku z kokpitu známych vesmírnych lodí. To najlepšie na záver: ide o titul pre virtuálne helmy Oculus Rift na PC a Project Morpheus na PS4. Vizuálne je hra vskutku úžasná, za čo vďačí aj použitiu Unreal Engine 4.
Total War: Warhammer
Jedna z najlepších strategických sérií sa z našej histórie presúva do fantasy prostredia Warhammer, dobre známeho z podoby stolnej hry aj z nespočetného množstva kníh. Total War si zachová svoje herné princípy, teda stavbu miest, diplomaciu, ovládanie armád v reálnom čase, no prispôsobí sa špeciálnym požiadavkám fantasy rás. Napríklad pribudne veľké množstvo rôznych nových skeletálnych animácií – namiesto zopár ich bude niekoľko desiatok.
Master of Orion
Nestáva sa často, aby sa zakladateľ celého žánru hier dočkal remaku. Master of Orion bola nielen naša srdcovka a sme veľmi nadšení, že si ju budeme môcť zahrať znovu v krásnej modernej podobe. Z herných prvkov bolo prisľúbené zachovanie hrateľnosti originálu, ibaže s technickými zlepšeniami, napríklad v podobe hlbšej a rozumnejšej umelej inteligencie. Na hre pracuje aj niekoľko pôvodných vývojárov, navyše prisľúbili časom vydať verziu „early access“.
To najlepšie z E3 podľa PC REVUE
No Man’s Sky
Tento nezávislý titul nám vyrazil dych. Už dlhšie ho máme v hľadáčiku, no vďaka E3 sme videli konečne hranie naživo a musíme uznať, že hra vyzerá ešte lepšie, než sme čakali, a to na PC aj PS4. A nemyslíme len úžasné grafické podanie. V No Man’s Sky budeme preskúmavať vesmír v lodi aj peši na planétach, zaberať územie, hľadať nové formy života, upgradovať sa atď. Zatiaľ to neznie nijako šokujúco. Lenže tu budeme skúmať galaxiu reálnych proporcií, čo tvorcovia dosiahli procedurálnym generovaním hviezd a ich planetárnych sústav. Dovedna v hre môže byť miliarda miliárd planét a toto číslo naozaj nie je preklep. Hlavným cieľom je dostať sa do stredu galaxie a hráčom by sa malo podariť získať na to dostatočnú výbavu zhruba za 60 až 100 hodín hrania, no autori dúfajú, že hráči strávia viac času objavovaním živočíšnych druhov, spravovaním obchodných trás či zapájaním sa do lokálnych vojen. Hra má silne stavať na použití internetu, ale bude mať aj off-line prvok. A jedna zaujímavosť na záver: Autori si na otestovanie hry museli napísať umelú inteligenciu, ktorá nonstop navštevuje vygenerované planéty a overuje ich funkcionalitu. Sami by to nestíhali, na hre ich totiž pracuje iba desať...
Star Wars Battlefront
Mánia Star Wars sa vracia. Siedma filmová epizóda má mať premiéru už počas tohtoročných Vianoc, s náskokom jedného mesiaca však dostaneme možnosť vrátiť sa na známe planéty v treťom pokračovaní sére Battlefront. Nový diel z názvu vypúšťa číslovku, tak ho možno máme brať ako remake, ktovie. Podstatné je, že hra vyzerá neuveriteľne dobre, graficky možno najlepšie zo všetkých hier na E3. V hre sa pozrieme na 4 planéty (Hoth, Tatooine, Endor a Sullust) na 12 rôznych mapách a veríme, že toto číslo bude postupne narastať aj po vydaní. Hra, žiaľ, nebude obsahovať zložku pre jedného hráča, výnimkou je možnosť prejsť si kooperatívne misie s botmi. Inak pôjde čisto o multiplayerovú strieľačku, v ktorej sa na mapách zíde až 40 hráčov. Počas hrania sa môžete chopiť roly klasického vojaka a časom sa prepracovať k bojovým strojom, stíhačkám či rôznym hrdinom z pôvodnej trilógie (potvrdení ako hrateľní sú: Darth Vader, Luke Skywalker, Han Solo a Boba Fett). Do vesmíru sa, žiaľ, nepozrieme, azda časom v nejakom datadisku. Asi by to pre engine hry nemal byť problém – ako uvidíte vo videu na virtuálnom DVD, lietanie v štýle X-Wing vs. Tie Fighter je v hre spracované skvele.
Starcraft II: Legacy of the Void
Starcraft II je príbehovo rozdelený na trilógiu a LotV by ju mal uzatvárať. Z toho, čo zatiaľ o kampani vieme, to vyzerá na monumentálne vyvrcholenie, kde budeme bojovať za zachovanie života. Protossi sa pokúsia o znovuzískanie ich domovskej planéty Aiur, ale ich ciele sa v priebehu hry iste vyvinú s hroziacim návratom Xel'naga, stvoriteľov rasy zergov aj protossov. Už vieme, že si okrem Zeratula zahráme aj za dvoch ďalších hlavných hrdinov, Kerriganovú a Jima Raynora, takže sa iste môžeme tešiť aj na terranské a zergské jednotky. Autori zo spoločnosti Blizzard prisľúbili vydanie úvodných misií zadarmo ešte pred vydaním hotovej hry, skorší prístup k nim však budú mať len tí, ktorí si hru predobjednajú. Ostatným sa voľné misie sprístupnia po vydaní hry v rámci voľne dostupnej edície Starter. Veľmi sa tešíme aj na zmeny v multiplayeri, Starcraft je predsa náš najobľúbenejší e-šport. Momentálne sa venujeme skúšaniu beta verzie, v rámci ktorej Blizzard ladí hru tak, aby po vydaní bola dokonale vybalansovaná. Páči sa nám, že tentoraz Blizzard úzko spolupracuje s komunitou hráčov a načúva navrhovaným zmenám. Hra vďaka tomu postupne získava spád, skrátili sa nudné začiatky hier, pribudli zaujímavé staré aj nové jednotky. Už aby to bolo hotové...
Fallout 4
Spoločnosť Bethesda sa na výstave E3 rozhodla po prvýkrát usporiadať tlačovú konferenciu a hneď sme sa dočkali niekoľkých bômb. Lenže neboli to Doom 4 ani Dishonored 2, ktoré sa stali jasným hitom E3, ale pokračovanie legendárnej série Fallout. Štvrtý diel vyjde na všetky next gen platformy vrátane PC už 10. novembra, takže Bethesda nás tentoraz nebude napínať tak dlho, ako zvykla v minulosti. Graficky vyzerá F4 pomerne dobre a pre veľký rozhľad je pre konzoly dosť náročný, takže na nich síce pobeží v 1080p, ale s FPS uzamknutými na 30. Na PC potom sú rozlíšenie aj FPS, samozrejme, neobmedzené. Autori sa v mnohom vracajú k prvým dielom série. Kamera ostáva voliteľne z vlastného pohľadu alebo spoza pleca, ale ostatnými prvkami sa F4 trošku vzdiali od predošlého dielu. Vrátia sa napríklad starí dobrí mutanti z prvých dielov, pribudne pokročilý systém správy zbroje (a jetpack!), možnosť upgradovať zbrane aj craftovací systém na výrobu predmetov, ba dokonca správa základne či mestečka. Rozhovory by mali byť nelineárne, s úplnou slobodou hráča. Zaujímavé je, že tentoraz sa pozrieme aj na začiatok nukleárnej vojny a s tou istou postavou budeme pokračovať o 200 rokov v postapokalyptickom svete Bostonu a okolia.
Zobrazit Galériu