ACER_112024 ACER_112024 ACER_112024

Herné šialenstvo / máj 2020

0

The Last of Us Part 2 sa odkladá pre koronavírus

Spoločnosť Sony oznámila, že pokračovanie mimoriadne úspešného titulu The Last of Us, o ktorom sme vás už informovali, sa odkladá. V hernej komunite to spôsobilo veľký zármutok, no nič sa nedá robiť. Hra mala pôvodne uzrieť svetlo sveta už 29. mája 2020, no v istom zmysle ironicky z dôvodu šírenia koronavírusu si na virtuálnu apokalypsu počkáme oveľa dlhšie. Tvorcovia zo štúdia Naughty Dog si dajú od vývoja pauzu na neurčito, keďže vo chvíli oznámenia odkladu nebolo vôbec jasné, ako dlho sa situácia vo svete bude vracať do normálu. V oficiálnom stanovisku sa píše, že rovnako náročné rozhodnutie museli v Sony učiniť pre globálnu krízu aj v súvislosti s titulom Iron Man VR. TLoU 2 sa údajne tak ľahko nedočkáme hlavne z dôvodu logistiky. Vývojári vo svojom vyhlásení potvrdili, že nechcú hru zatiaľ vypustiť hlavne preto, aby sa k nej dostali všetci hráči naraz. To naznačuje, že je už v podstate hotová, no čaká sa na upokojenie situácie a obnovenie normálneho pohybu po celej planéte. Nejde pritom o prvý odklad titulu. V októbri vydanie posunuli na február, potom ho odložili na máj a teraz na neurčito. Dúfame preto, že najnovší odklad vývojári využijú na vychytávanie múch, a nie na oddych. Takéto významné pokračovanie odložené aj štvrtý raz by sa mohlo odzrkadliť na dôvere hráčov a koniec koncov aj na predajoch hry. TLoU 2 sa má sústrediť na osud Ellie, ktorá je teraz staršia, drsnejšia, a teda od Joela sa v boji výrazne neodlišuje. Zaujímavé však je, že tvorcovia obostreli prítomnosť Joela akýmsi rúškom tajomna. Je celkom možné, že sa do príbehu zapojí len nepriamo, no z vyjadrení autorov je jasné, že hra je o oboch postavách. Druhý príbeh má byť masívnejší a podľa Neila Druckmana nám „tí dvaja rozpovedia oveľa rozsiahlejšiu story“. Ellie sa zdá aj podľa ukážok plná extrémneho hnevu, čo vyúsťuje do mimoriadnej brutality, no ľudskosť v nej stále neumiera. Zaujímavé je, že na scenári sa má podieľať Halley Gross, ktorá pracuje na takisto mimoriadne úspešnom sci-fi seriáli Westworld.

Platformy: PS4, PS4 Pro

Destiny 2 Guardian Games sú online olympiáda

Prvá Destiny prišla na svet v roku 2014 ako hromadná sci-fi vesmírna multiplayerová strieľačka, zameraná na zhromažďovanie koristi. Herné mechaniky smerujúce k MMORPG si vyslúžili chválu, no bezduché a plytké zháňanie vecí nebolo práve najzábavnejšie. Recenzenti hru prijali vcelku pozitívne, no medzi hráčmi to až také jednoznačné nebolo. Ozývali sa hlasy volajúce po lepšom príbehu a nevyhnutnosť udržiavať úroveň s kamarátmi, aby ste nevypadli z herného tempa, kritizoval napríklad írsky herný žurnalista Danny O'Dwyer. Vývojári z Bungie museli preto na problémoch zapracovať. Vypustili niekoľko expanzií, menili herné mechaniky, ale kritika nebola natoľko silná, aby si hra nevyslúžila viaceré ocenenia od renomovaných médií. Nezanedbateľné boli aj čísla súvisiace s predajom a množstvom aktívnych hráčov. Už v januári 2015 hralo prvú Destiny 16 miliónov hráčov a v novembri toho istého roka sa číslo zvýšilo na ozrutných 25 miliónov. Jej servery sú dodnes aktívne a lojálni hráči ju stále hrajú. Priestor na zlepšenie však zostal a príchod Destiny 2 v roku 2017 bol sprevádzaný pozitívnejšími hodnoteniami ako pri prvej hre. Pokračovanie dostalo do vienka oveľa robustnejší príbeh a záporného hrdinu, ktorý môže byť pre hráčov motiváciou na ďalšie hranie. Jednohlasného prijatia sa dočkala hrateľnosť založená na objavovaní herného sveta. To sa však nedá povedať o zmenách v PvP a kategorizácii zbraní, tam sa hodnotenia rôznili. Hra dostala dve významné ocenenia a zaujímavé je, že na rozdiel od svojho predchodcu ponúka perspektívu pohľadu prvej osoby. K úspechu isto prispel aj fakt, že prekonala bariéru konzolovej exkluzivity, dostala sa do sveta hráčov na PC a v roku 2019 aj na platformu Stadia. Najnovšie podporí zábavu podujatie, ktoré sa v karanténnych časoch hodí viac ako inokedy – Guardian Games. V bojoch sa stretnú jednotlivé triedy postáv, teda Hunter, Warlock a Titan. Hráči tak nebojujú za seba, ale za svoj „druh“, plnia pritom týždenné či každodenné výzvy, za ktoré získavajú zbrane a výzbroj. Úlohy zadávajú postavy Eva a Zavala. Počas eventu pribudne exotický samopal a metalická trieda zbraní, meniaca sa na bronzové, strieborné a zlaté podľa aktuálnej pozície vašej triedy. Keď sa olympiáda skončí, tento metalický vzhľad sa zafixuje, a tak si hráči budú môcť užívať odmenu za svoje víťazstvo do konca roka. Ak sa chcete zúčastniť, ponáhľajte sa, event trvá od 21. apríla do 11. mája a hra je zadarmo.

Platformy: PS4, Xbox One, PC, Stadia

Beyond The Wire bude strieľačka z prvej svetovej vojny

Kanadskí indie vývojári z Redstone Interactive chystajú strieľačku z prostredia prvej svetovej vojny, v ktorej sa bude môcť proti sebe postaviť až 100 hráčov (50 vs. 50 vojakov). Hrať budeme z pohľadu prvej osoby, a keďže nejde o žiadnu fantáziu, ale hru inšpirovanú realitou, budeme sa môcť pridať do jednej z troch frakcií – Američania, Francúzi a Nemci. Neskôr pribudnú aj ďalšie možnosti, no tieto tri nás čakajú vo fáze predbežného prístupu ešte tento rok. V tomto štádiu bude možné absolvovať boje na troch mapách a hneď na začiatku máme údajne očakávať široký výber zbraní. Prostredie bude – ako inak – pokrývať všetko od typického európskeho vidieka po tesné zákopy, navodzujúce klaustrofobické pocity. Zaujímavé je, že sa tvorcovia chcú sústrediť na prepracovaný boj zblízka, ktorý podľa ich slov bude natoľko robustný, že sme to doteraz v žiadnej simulácii prvej svetovej nevideli. Hráči si budú môcť na fronte v prvej línii budovať barikády a údajne nás čakajú aj niektoré „známe tváre“. Tým zrejme vývojári naznačujú, že do hry zakomponovali aj postavy štátnikov či významných vojenských vodcov. Hra sa má zamerať na vysokú úroveň realistického stvárnenia bojov na západnom fronte. Trailer potvrdzuje, že sa tvorcovia nevyhýbajú ani realistickému zobrazeniu násilia v snahe vystihnúť všetky hrôzy a brutalitu, ktorej boli vtedajší vojaci v bojoch vystavení. Keďže má byť systém na boj zblízka mimoriadne prepracovaný, nebude mu chýbať ani možnosť použitia bajonetu a medzi parametrami, ktoré budú definovať postavu, bude dôležitá výdrž. Môžeme teda očakávať, že sa náš vojak po náročných bojoch unaví, čo sa mu môže za určitých okolností stať osudným. V tom bude zrejme spočívať gro hry, ktorá sa podujala na neľahkú úlohu. Práve boje zblízka sa totiž herným tvorcom ťažko spracúvajú tak, aby boli pre hráča záživné a zároveň nie príliš náročné. Azda sa to autorom Beyond The Wire podarí a hru bude pri vypustení úplnej verzie čakať úspech. Presný dátum zatiaľ nevieme, skôr ako budúci rok to asi nebude, no registrácia do predbežného prístupu by mala byť možná už čoskoro.

Platformy: Steam, neskôr možno ďalšie

Gears Tactics poteší milovníkov stratégií

Titul patrí do univerza Gears of War, pričom má byť prequelom prvej hry. Ide o ťahovú stratégiu z pohľadu z vtáčej perspektívy a hráč v nej bude rozdávať príkazy svojej bojovej jednotke. Mapu možno skúmať voľným pohybom, bez nejakých bariér či predpísaných koridorov. Zaujímavé je, že každá postava má tri možné ťahy, v ktorých sa môže buď kryť, strieľať na nepriateľa, alebo zostane na stráži a bude strieľať na všetko, čo sa pohne. Respektíve na všetko, čo bude pre ňu viditeľné, a to je dosť dôležitý prvok. Podľa recenzentov, ktorí mali možnosť hru vyskúšať, ide o prekvapivo kvalitnú stratégiu, v ktorej je boj jednoznačne sviežejší oproti klasickému XCOMu, no hra je pritom stále dôstojnou adaptáciou franšízy Gears. V prvom rade treba zdôrazniť, že titul prináša do žánru trochu inovácie napriek tomu, že sa od neho očakáva skôr recyklácia zaužívaných herných postupov. Hlavný dizajnér Tyler Bielman zdôraznil, že Gears Tactics má byť akýmsi „ľúbostným listom hráčom a fanúšikom značky Gears na PC“. Od legendy menom XCOM sa hra odlišuje v niekoľkých smeroch. Ako sme už spomenuli, pohyb nie je obmedzený mriežkou a namiesto dvoch ťahov, ktoré môže vojak urobiť, tu sú možné tri. Tieto rozdiely sú pri stratégii zásadnejšie, ako sa môže zdať, môžete totiž napríklad vystreliť a potom sa pohnúť. Inovácia s postavou na stráži spočíva práve vo viditeľnosti. Môžete pohybovať kužeľom, ktorý reprezentuje šírku jej rozhľadu a presnosť streľby závislú od vzdialenosti. Systém, pri ktorom protivníka stačí smrteľne zraniť, aby vykrvácal, nám zasa pripomína Jagged Alliance. Za takúto popravu dostanete jeden ťahový bod navyše, čo je takisto strategicky zaujímavé. Napokon spomenieme možnosť použiť v boji motorovú pílu. Čo viac dodať? Gears Tactics prichádza na PC 28. apríla. Verzia na Xbox One tiež príde, no zatiaľ nevedno kedy.

Platformy: PC, Xbox

 

Zobrazit Galériu

Peťo Vnuk

Všetky autorove články
Gaming hry zabava

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať