Herné šialenstvo – október 2019
Zaklínač 4 sa stáva reálnejšou predstavou
Po ukončení mimoriadne populárnej hernej série inšpirovanej knihami Andrzeja Sapkowského poľské štúdio CD Project RED kategoricky odmietalo všetky reči o možnom pokračovaní. Situácia sa však zmenila, keď vývojári oznámili úmysel rozdeliť svoje sily na dve časti. Jeden tím bude pokračovať vo vývoji očakávaného Cyberpunk 2077 a druhý by sa údajne mal zamerať na nový titul. Oficiálneho komentára sme sa zatiaľ nedočkali, pretože spoločnosť momentálne venuje maximum pozornosti Cyberpunku. Čo sme sa však v oficiálnom vyhlásení dozvedeli, je správa o tom, že sa na plánoch vývojárov vytvoriť druhý AAA titul nič nemení. Má sa tak stať do konca roka 2021.
Ak pôjde o pokračovanie série Zaklínač, čo sa po mimoriadnom úspechu zdá veľmi pravdepodobné, fanúšikovia si zrejme vychutnajú príbeh niekoho iného ako Geralta z Rivie. Dávnejšie sme sa totiž dočkali vyhlásenia, že príbeh Bieleho Vlka sa v očiach CDPR definitívne skončil. CEO spoločnosti Adam Kiciński však pred časom potvrdil, že svet zaklínačov nemienia opustiť a pokračovanie plánujú, ibaže jeho názov nemá byť Zaklínač 4. V tejto chvíli nič nie je celkom isté a fanúšikom bielovlasého hrdinu zostáva dúfať, že už o rok či dva sa napriek prvotnému odmietaniu z trilógie stane aspoň tetralógia, ak nie viac.
Niantic príde pre Pokémon GO o 4 milióny dolárov
Keď sa v roku 2016 začala popularita titulu Pokémon GO, ktorá prakticky trvá dodnes, hovorilo sa hlavne o výhodách. Hra povzbudzuje hráčov na pohyb na čerstvom vzduchu, čo má nesporné výhody v oblasti zdravia všeobecne málo aktívnej hráčskej komunity. No netrvalo dlho a začali sa objavovať aj nevýhody. Pokémoni umiestnení na súkromných pozemkoch sú pre hráčov lákadlo a tí odvážnejší nedbali na varovania.
V snahe dostať sa na neprístupné miesta došlo aj k zraneniam a úmrtiam. Podľa webu pokemongodeathtracker.com sa pri chytaní virtuálnych potvoriek zranilo už 60 ľudí a zomrelo ich 18. Pre kontroverznosť sa množili sťažnosti a napokon došlo aj k súdnym žalobám, takže spoločnosť Niantic musí konať. Ešte v roku 2016 sa zniesla na firmu hromadná žaloba iniciovaná dvanástimi osobami, z ktorých jedna sa sťažuje, že na jej dvere klopalo množstvo hráčov v snahe chytiť Pokémonov na dvore. Možno to znie úsmevne, no žalujúci dostanú každý po tisícke dolárov a drvivá väčšina štvormiliónovej sumy padne na súdne poplatky. Autori hry, ktorá začala revolúciu v AR a dnes má kopu klonov, sa rozhodli problém riešiť systémom nahlasovania. Až 95 % sťažností na nevhodne umiestnených Pokémonov má byť vybavených do 15 dní a pokéstopy umiestnené v blízkosti rodinných domov budú odstránené.
Borderlands 3 prichádza
Menej pozorní fanúšikovia série Borderlands už možno považovali hru za dávnu minulosť. Tí pozornejší však vedia, že vo chvíli, keď držíte v ruke aktuálne PC REVUE, už vykuklo na svetlo sveta tretie pokračovanie. Po epizodickej adventúre Tales from the Borderlands sa opäť vraciame do prostredia, v ktorom sa to všetko začalo. Máme na mysli zmiešané prostredie akčnej FPS, RPG a adventúry s typickou grafikou tvoriacou originálnu atmosféru hry, ktorú poháňa nový Unreal Engine 4. Zoznámime sa so štyrmi novými postavami, za ktoré si možno zahrať (Amara, FL4K, Moze a Zane).
Prvý raz v histórii série sa pozrieme mimo systému Pandora, a to pomocou vesmírneho plavidla Sanctuary III, ktoré je zároveň akási centrála pre hráčov. Môžu tu stretávať priateľov, cestovať do nových svetov, obchodovať a pripravovať sa na misie. Na palube stretneme aj staré známe tváre ako Claptrap, Moxxi či Ellie. Zaujímavá zmena je v oblasti schopností. Namiesto unikátnej schopnosti pre každú postavu si tentoraz možno vybrať jednu z troch určených pre všetky. Opäť nás čaká kooperatívny multiplayer, záplava náhodne generovaných zbraní (údajne viac ako miliarda možností) a veríme, že aj typicky bláznivý humor.
Platformy: PC, PS4, Xbox One, Google Stadia
Microsoft chystá novú konzolu Xbox Scarlett
Po rokoch špekulácií sme sa konečne dočkali konkrétnejších informácií o konzole, ktorá má byť opäť najsilnejšou na trhu. Hlavný cieľ Microsoftu je vytvoriť prístroj schopný prevádzkovať hry v natívnom rozlíšení 4K a pri frekvencii 60 fps. Scarlett je iba kódové označenie a zatiaľ nevieme, aké bude meno nového zariadenia (azda Xbox Two?). Zaujímavé je, že uvedenie na trh je naplánované na koniec roka 2020, čo je približne rovnaký čas, v akom by mala prísť aj konkurenčná konzola Playstation 5.
Podľa výrobcu bude Scarlett poskytovať štvornásobne vyšší výkon ako Xbox One X, keďže dostane množstvo výkonnostných zlepšení. Zatiaľ sa nevie, či bude novinke uvedené aj nejaké príslušenstvo na VR, Phil Spencer zdôraznil iba to, že nová herná konzola má byť optimalizovaná – prekvapivo – na hranie. Poháňať ju bude procesor od AMD s využitím architektúry Zen 2 a Navi. Predpoklad, že bude prístroj zvládať 120 Hz a rozlíšenie 8K, je zatiaľ z roviny špekulácií. Zabudované SSD sa bude dať využiť aj ako virtuálna pamäť RAM, pričom tá fyzická má byť typu GDDR6. Nebude chýbať optická mechanika a prvý oficiálne oznámený herný titul pre Xbox Scarlett je Halo Infinite.
Klasiky Lion King a Aladdin sa dočkajú návratu
Hráčov, ktorí vyrastali v období procesorov 386, 486 a prvých Pentií, určite poteší, že dve veľké klasiky, na ktoré sa dodnes s láskou spomína, si budú môcť zahrať znova, a to bez emulátorov či pôvodného hardvéru. 29. októbra vychádza zbierka Disney Classic Games: Aladdin and The Lion King, ktorá bude určená pre moderné herné systémy. Na PC by sa mali tituly objaviť v Steame a podporované budú aj najznámejšie herné konzoly vrátane Nintenda Switch.
Zahrať si budeme môcť v rozlíšení FHD alebo v režime, v ktorom filtre a znížené rozlíšenie replikujú pôvodnú atmosféru oboch hier v 90. rokoch. Dokonca si možno zvoliť, ktorý herný systém chceme napodobniť (Genesis, Game Boy, SNES a pod.). V tých časoch boli hry náročnejšie a ich nové verzie obsahujú možnosť ukladať pozíciu v ktorejkoľvek chvíli, vrátiť sa o 15 sekúnd v čase a tzv. Interactive Game Viewer na sledovanie hry pomocou „automatického pilota“. Fungovať majú aj pôvodné cheaty, napr. na nesmrteľnosť. Obe hry prinesú bonus v podobe virtuálneho múzea s históriou ich vývoja, obrazovým materiálom, soundtrackmi a rozhovormi.
Platformy: PC, PS4, Xbox One, Switch
Český Vigor si zahráte zadarmo
Na zaujímavý krok sa odhodlali českí vývojári z Bohemia Interactive. Ich akčná hra Vigor, bežiaca na Unreal Engine 4, bola pôvodne zaradená medzi platenými titulmi, no na svetlo sveta bola napokon uvedená ako free to play. Ide o exkluzivitu žánru survival na Xbox One, takže si zahráte, len ak vlastníte túto konzolu. Príbeh sa odohráva v alternatívnej realite, v ktorej sa v roku 1991 skončila nukleárna vojna.
Celá Európa je zničená a poslednou baštou prežívajúcich je Nórsko. Ocitnete sa v role bezmenného vojaka, no kým sa napokon stanete, to je otázka. Svoju cestu za víťazstvom si možno kliesniť streľbou, ale aj bez nej. Je tu možnosť zbierania zdrojov, plnenia riskantných úloh a budovania prístrešia. Vo fáze predbežného prístupu si Vigor zahralo 700 000 hráčov a po oficiálnom uvedení sa číslo zvýšilo na 1,2 milióna, zrejme aj vďaka tomu, že hra je bezplatná.
Platforma: Xbox One
Zobrazit Galériu