CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Herné šialenstvo júl-august 2018

0

Vampyr

V prvých scénach hry sa vytackáte z masového hrobu a snažíte sa utiecť z jeho blízkosti. Pri svojom úteku narazíte sa osobu, z ktorej sa vykľuje vaša sestra, ktorá vás hľadala. Jej radosť z nájdenia brata netrvala dlho, pretože vás premôže smäd po jej krvi a v záchvate ju zabijete. Po úteku z miesta činu sa intro upokojí a pomaly zisťujete, čo sa vôbec deje. Ste Jonathan Reid, ktorý sa vrátil z Francúzska, kde slúžil ako vojenský lekár špecializujúci sa na transfúziu krvi, a po novom ste už aj upír. Celý Londýn zachvátila akási epidémia, podobná španielskej chrípke, ktorú treba zanalyzovať a následne potlačiť. Hlavná úloha je teda jasná, ale Jonathan má aj svoju vlastnú agendu v tom, že chce spoznať svojho stvoriteľa. Dejová línia je od samého začiatku pútavá a v priebehu celej hry je jednou z jej silných stránok. Rozlúštenie týchto dvoch záhad nesie aj črty detektívky a nechýbajú prekvapivé dejové zvraty. Jediný nedostatok je ten, že ku koncu hry sme mali pocit, akoby príbeh strácal dych a je načase ho urýchlene ukončiť. Vráťme sa však na začiatok.

Veľmi dobre spracovaný aspekt je interakcia s NPC. Začnete doktormi, sestrami a pacientmi v nemocnici, ale časom sa zoznam rozšíri o ľudí každého druhu. Medzi nimi nebudú chýbať gangstri, sfanatizovaní farári, vojnoví veteráni s posttraumatickým syndrómom, vydierači, sufražetky, ale aj viac či menej poctiví predavači či rodičia a ich deti. Nie sú to však len nejakí jednoliati „zadávači questov“ bez štipky osobnosti, práve naopak, každá postava má svoj príbeh, svoje problémy, tajomstvá a skryté motívy. Je na vás, ako veľmi sa týmto ľuďom budete venovať v rozhovoroch a či nájdete v lokalitách rôzne stopy, ktoré vám pomáhajú nazrieť hlbšie do ich charakteru. Musíme povedať, že táto časť bola jedna z najzaujímavejších v celej hre. Bolo zaujímavé postupne rozuzlovať rôzne pletky, vzťahy medzi ľuďmi, ktorí na prvý pohľad nemajú nič spoločné. Zároveň je to však miestami až nemiestne zdĺhavé. Rozhovor s postavou, ako aj rôzne predmety môžu odhaliť nové zistenia pre inú postavu. Ale pokiaľ sa hráč chce venovať postavám, musí sa pripraviť na veľa behania skrz celý Londýn. Keď vojdete do novej obývanej lokality a chcete ľudí poctivo vyspovedať, verte, že na dobrú hodinu až dve nebudete potrebovať tasiť zbraň. Prvotný dobrý dojem z celého konceptu starostlivosti o ľud Londýna sa pomaly rozplynul a v poslednej tretine hry sme značne upustili od dôkladnosti, s akou sme sa starali o ľudí dovtedy. Samozrejmá súčasť každého poriadneho RPG je aj vybavenie. Klasika, „nabúchanému“ hrdinovi dáme do rúk poriadne „nabúchanú“ zbraň… a to je všetko. Áno, všetko. Vybavenie vášho hrdinu pozostáva z naučených schopností a jednej či dvoch zbraní. Systém je taký jednoduchý, že celú hru sme prešli so zbraňou, ktorú sme získali asi v druhej hodine hrania. Z grafickej stránky možno titul označiť za priemerný, ale tvorcom sa podarilo zobraziť vhodné prostredie. Soundtrack sám osebe nevyniká. Ide o ponurú hudbu, v rôznych oblastiach doplnenú o detský plač a v prípade Pembrooke Hospital aj o výkriky a zavýjanie ranených. Spolu s atmosférou prostredia však ťahavá hudba prekvapivo dobre funguje. Vampyr je smutný príbeh hry, ktorá má originálne nápady a koncepty, ale, žiaľ, žiadny z nich nie je dotiahnutý do úplnej dokonalosti. Hlavná dejová línia vás zaujme a ženie dopredu. Vedľajšie postavy a dôraz kladený na nezvratné rozhodnutia boli takisto originálne, ale motivácia starať sa o nich sa vytratí, ak k nim nepristupujete len ako k jedlu, ktoré si postupne pripravujete.

Výhody: pútavý dej a starostlivosť o NPC, atmosféra dobového Londýna
Nevýhody: technické nedostatky, bojový systém

Hodnotenie: 65 %

Platformy: PC, PS4, Xbox One

Hru na recenziu poskytol obchod Comgad.cz.

Symmetry

Stalo sa vám už niekedy, že ste preskúmavali vesmír, všetko išlo podľa plánov, no stroskotali ste na neznámej planéte? Pravdepodobne nie… No v indie hre Symmetry je vašou úlohou práve udržať nažive posádku, kým sa vám podarí opraviť vesmírnu raketu a vrátiť sa na Zem. Dej sa odohráva v sci-fi prostredí na ešte neobjavenej planéte s nulovým počtom obyvateľov. Posádka žije v zariadení podobnom vaultom zo známeho titulu Fallout Shelter. Výbornú atmosféru tvorí hudba a zaujímavé grafické vyhotovenie. V ubytovacom zariadení máte miesto na skladovanie dreva, pomocou ktorého sa tvorí teplo, miesto na odpočinok, kuchyňu na výrobu potravy, zberňu elektroodpadu, pomocou ktorého môžete opravovať rôzne zariadenia, ktoré vám pomáhajú prežiť, a takisto miesto, kde sa vaši členovia posádky môžu naučiť novým schopnostiam.

O každého člena sa musíte starať tak, aby mal dostatok potravy a spánku, čomu výrazne pomáha AI. Postava sa napríklad automaticky vráti k predošlej činnosti po dokončení aktuálnej. Povedzme, že odpočíva, a keď jej ukazovateľ dosiahne 100 %, teda je maximálne oddýchnutá, vráti sa k predošlej činnosti a nebude len tak stáť a nič nerobiť. Počas hrania sa v hornej časti obrazovky prelínajú rôzne monológy postáv, resp. ich myšlienky, pocity. Gameplay neobsahuje žiadny dabing, no hru hodnotíme veľmi pozitívne. Je malá, čo sa týka miesta na disku (ani nie pol GB), bohatá, čo sa týka príbehu, a má veľmi zaujímavý koncept. Najviac zaujme svojím špecifickým grafickým vyhotovením a môže byť až návyková.

Výhody: jednoduché ovládanie, zaujímavé grafické vyhotovenie, zaujímavý koncept, umelá inteligencia postáv, nenáročná na hardvér, nízke nároky na miesto na disku
Nevýhody: technické nedostatky, bojový systém

Hodnotenie: 91 %

Platformy: PC, PS4, Xbox One, iOS

Hru na recenziu poskytol obchod Comgad.cz.

Očakávaný Cyberpunk 2077 dostal na E3 reálne kontúry

Pravdepodobne jedna z najočakávanejších hier súčasnosti sa nám po niekoľkých rokoch ticha konečne predstavila. Na výstave E3 poľská firma CD Projekt RED, ktorá stojí aj za mimoriadne úspešným Zaklínačom, prezentovala relatívne dlhý trailer, ktorý naznačil, o čo by v hre mohlo ísť. Niektorí fanúšikovia prejavili rozhorčenie z toho, že hra je podľa nich príliš „svetlá“, no vývojári nám chcú ponúknuť sci-fi víziu budúcnosti, ktorá nemusí byť len ponurá a tmavá. Hrať budeme z pohľadu prvej osoby, čo takisto vyvolalo u niektorých rozpaky, no veľká časť fanúšikov nemá problém ani s jednou z týchto informácií.

Dej sa bude odohrávať v otvorenom svete mesta s názvom Night City. Megakorporácie prekonali politické sily a začali ovládať svet. Vzniklo niekoľko kriminálnych organizácií bojujúcich o prvenstvo a vy sa ocitnete v úlohe hrdinu, ktorý sa v tomto svete snaží nájsť si svoje miesto a prežiť. Svoju postavu si budete môcť celkom prispôsobiť vrátane jej pohlavia, vzhľadu a základných parametrov. Dokonca si možno zvoliť aj tajomné pozadie, akýsi osobný príbeh, ktorý vás definuje. Očakávame teda prepracovaný systém RPG, aj keď tu nie sú prítomné žiadne povolania. Svoju postavu si formujete zmenami v základných parametroch pomocou nadobúdania skúseností v oblastiach, v ktorých sa chcete zlepšovať. Night City nám predvedie násilie, lietajúce autá, kyborgov, mrakodrapy a z trailera cítiť jemnú inšpiráciu dizajnérov filmom Návrat do budúcnosti. Hlavný hrdina sa bude pohybovať v prostredí medzi kriminálnymi organizáciami a vaše rozhodnutia budú celkom ovplyvňovať vývoj deja. Každá situácia bude mať niekoľko možných riešení a bude len na vás, či sa rozhodnete niekoho nahnevať, alebo sa pokúsite udržať všetkých v spokojnej nálade. CDPR zatiaľ nespresnil dátum vydania, no už teraz je jasné, že časť obsahu bude určená pre dospelé publikum. Projekt má byť ešte väčší, prepracovanejší a ambicióznejší ako Zaklínač 3, čím vývojári sami sebe nastavili latku extrémne vysoko. Firma si je toho vedomá a rozhodne plánuje hru vypustiť do sveta, až keď bude celkom hotová a vyladená. To vraj nebude možné skôr ako v roku 2019.

Čaká nás Fallout 76

Nie, toto číslo neznamená, že tvorcovia populárnej série preskočili množstvo pokračovaní. Dej nového titulu sa má odohrávať v súvislosti s vaultom číslo 76. Pre tých, ktorí nevedia, o čo ide, spresníme, že séria Fallout zobrazuje postapokalyptickú alternatívnu realitu. Zničeným svetom Wastelandu sa pohybujeme roky, a hoci sa to všetko začalo v 90. rokoch 2D izometrickým pohľadom, Fallout sa cez 3D podobu dostal až do virtuálnej reality. Nová hra je zatiaľ prezentovaná ako klasický 3D variant. Rozdiel bude tentoraz v sústredení sa na multiplayer. Systém RPG má zostať zachovaný, no zrejme sa svet hry zmení na online „pieskovisko“, kde budú môcť hráči spolu interagovať. Prvotné klebety o tom, že by mal byť Fallout 76 zaradený do žánru battle royale, sa ukazujú ako nepravdivé (vďakabohu). Ďaleko však k tomu zrejme nebude, keďže tu pôjde o prežitie.

Z oficiálnych informácií vyplýva, že inšpirácia tkvie skôr v žánri MMORPG. Herné mechaniky majú zostať zachované zo štvrtého Falloutu a grafický engine, ktorý bol dosť kritizovaný, má dostať nový rendering, osvetľovanie aj technológie súvisiace s tvarovaním prostredia a terénu. Napriek zameraniu na multiplayer bude vo Fallout 76 možnosť hrať aj singleplayer, pričom tvorcovia zdôrazňujú, že poskytne lepší zážitok pri hre s maximálne štyrmi priateľmi. Bude tu teda zrejme nepovinná možnosť kooperácie na postupe príbehom. Ten sa má odohrávať v Západnej Virgínii. Vault 76 sa otvorí 20 rokov po tom, ako sa apokalypsa začala, a tak sa dej odohráva dávno pred udalosťami vo Fallout 4. Svet má byť až 4-krát väčší a rozdelený na šesť oblastí. Zaujímavé je, že nemáme naraziť na NPC, ale systém bude svet zapĺňať náhodne zvolenými skutočnými hráčmi. Vydanie Fallout 76 je ohlásené na 14. novembra 2018 a už teraz vieme, že budú k dispozícii aj špeciálne fyzické verzie, napríklad s helmou T-51 s hlasovým modulátorom a svetlom LED z power armora. Cena edície Power Armor bude približne 170 eur a základná hra by mala stáť asi 50 eur.

Platformy: PC, PS4, Xbox One

Zobrazit Galériu

Peter Vnuk

Všetky autorove články
games

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať