Lotus E-R9 má karosériu meniacu tvar, štyri elektromotory a vymeniteľnú batériu
Koncept E-R9 je víziou automobilky Lotus, ako by mohli vyzerať vytrvalostné pretekárske vozidlá v roku 2030. Predstavuje funkcie a technológie, ktoré by sa mali objaviť na budúcich pretekárskych automobiloch. Je navrhnutý Russellom Carrom, dizajnérom hyperauta Evija, a má kokpit inšpirovaný lietadlom. Mal by byť „čiastočne riadený ako auto a čiastočne ako stíhačka“.
Aerodynamická účinnosť modelu E-R9 je optimalizovaná použitím „tvarovateľných“ panelov karosérie, ktoré rozširujú koncepciu aktívnej aerodynamiky o schopnosť efektívne meniť tvar automobilu tak, aby vyhovoval jazdnej situácii. Funkčnosť možno aktivovať „stlačením tlačidla“ alebo sa nasadí automaticky na základe údajov zo zabudovaných senzorov prúdenia vzduchu.
Lotus tvrdí, že schopnosť zmeny tvaru umožňuje „minimálny odpor na rovinách a maximálny prítlak v zákrutách“. Dodáva, že vertikálne ovládacie plochy vzadu pomáhajú vozidlu rýchlejšie meniť smer. Lotus neposkytol podrobné parametre toho, čo sa skrýva pod kapotou, a ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH