ACER_112024 ACER_112024 ACER_112024

Recenzia: Mio Cyclo205HC – navigátor aj do lesa

0

Pre náruživých priaznivcov outdoorovej cyklistiky sme testovali cyklonavigáciu od spoločnosti Mio, ktorá je známa hlavne svojimi navigáciami do auta. Model Cyclo 205HC zaujme svojou pomerne bohatou výbavou. V balení nájdete navigáciu spolu s držiakom, ktorý sa upevňuje pomocou jednorazových samosvorných pások. Toto riešenie nie je veľmi praktické, ak používateľ vlastní viacero bicyklov, napríklad cestný a horský. Pribalené sú aj snímače rýchlosti a kadencie, ktoré sa takisto upevňujú pomocou týchto pások. Užitočná vec je  hrudný pás na monitorovanie srdcového tepu, ktorý  fungoval bezchybne. Celé príslušenstvo sme namontovali na bicykel, zapli navigáciu a všetko sa postupne samo našlo a pripojilo. Hrudný pás a snímač rýchlosti poháňa malá 3 V gombíková vymeniteľná batéria Sony.

Telo navigácie pôsobí mohutne a navyše je aj odolná proti striekajúcej vode. Prednú stranu tvorí 3,5" dotykový antireflexný displej s tlačidlom na zapnutie/vypnutie/krok späť. Displej má veľmi dobrý jas a pri slnečnom počasí nebol ani najmenší problém s čitateľnosťou. V nastaveniach nájdete možnosť časovača na zamknutie obrazovky, ktorý sa odomyká pomocou tlačidla zapnutia. Ovládanie je intuitívne a zvládne ho každý. Navigácia má predinštalované mapy a trasy, ktoré po pripojení k počítaču možno aktualizovať pomocou aplikácie CycloAgent, ktorú stiahnete na stránke mioshare.com. Domovská obrazovka ponúka prístrojovú dosku, kde nájdete všetky potrebné informácie, ako napríklad ak­tuálnu rýchlosť, vzdialenosť, sklon, frekvenciu tepu. Cyclo 205HC sme testovali prevažne v lese. Z mesta sme sa nechali navigovať do určenej ­lokality bez adresy. Na navigovanie sme použili súradnice, ktoré sme si našli na internete. Boli sme prekvapení, ako to prístroj krásne zvládol. Cestu hore sme, samozrejme, poznali, a tak sme len dávali pozor, kade nás vedie.

Dolu sme sa odvážili ísť druhou stranou a  otestovať tak navigáciu naplno. Poznala všetky trasy a my sme bez problémov dorazili. Ak neviete kam, je tu možnosť Surprise Me. Zadáte buď vzdialenosť, alebo čas, ktorý chcete odjazdiť. Ďalší výber je spomedzi nájdených možných trás. Trasu Surpise Me sme tiež otestovali a bolo to dobrodružstvo aj pre nás, keďže sme cestu nepoznali. V nastaveniach máte možnosť zvoliť si konkrétny druh bicykla – horský, mestský, pretekársky, prípadne aj beh. Potom máte na výber tak ako aj pri autonavigácii, čomu sa chcete vyhnúť a čo preferovať. My sme preferovali nespevnené trasy na viac ­zábavy. Pre každého používateľa možno vytvoriť samostatný profil s dátumom narodenia, telesnou hmotnosťou, pohlavím, hmotnosťou a typom bicykla s presným obvodom kolesa. Vďaka týmto údajom sa vám všetky dôležité veci vypočítajú presnejšie.  Trochu otravné bolo ovládanie, ktoré nebolo práve plynulé, ale to je známe pri každej navigácii. Všetky prejdené trasy, kilometre, priemerné rýchlosti či srdcovú frekvenciu si môžete pozrieť na spomínanej stránke mioshare.com. Tieto údaje sa zosynchronizujú pomocou aplikácie CycloAgent po pripojení k počítaču.

Parametre:

• Robustné, vodovzdorné puzdro - certifikácia IPX58, antireflexný dotykový displej, predinštalované cyklotrasy a mapy, zvuková ­navigácia, funkcia „prekvap ma“, v balení úchyt na riadidlá, snímač rýchlosti, kadencie a srdcového tepu, výdrž batérie až 10 hodín, možnosť zdieľania dát – aplikácia Mio Share
• Cena: 220,90 EUR

HODNOTENIE:

Funkčnosť: 100 %
Výbava: 100 %
Ovládanie: 90 %
Vyhotovenie: 90 %
Celkovo: 91 %

Zobrazit Galériu

Adam Lukáč

Všetky autorove články
Mio

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať