Motivácia k nákupom na internete a nákupom v kamenných obchodoch sa od seba veľmi nelíšia
Panuje presvedčenie, že primárnou motiváciou spotrebiteľov k nákupom cez internet je lepšia cena, úspora času a najmä prístup k tzv. dlhému chvostu (long tail)*.
Nakupovanie v kamenných obchodoch je motivované lepšou skúsenosťou získanou priamym kontaktom a možnosťou odniesť si nákup domov hneď. Lenže výskum GfK FutureBuy ukazuje, že toto rozlíšenie nie je také jednoznačné, ako by sme očakávali.
GfK požiadalo 23 000 zákazníkov nakupujúcich tovar zo 17 rôznych odvetví v krajinách APAC, Latinskej Ameriky, Severnej Ameriky a Stredného východu, aby si spomenuli, kedy sa naposledy rozhodovali, či si niečo kúpia cez internet alebo v obchode, a aby uviedli, čo rozhodlo o kúpe jedným alebo druhým spôsobom.
K najdôležitejším faktorom, ktoré podľa slov spotrebiteľov rozhodli o tom, že radšej nakúpia cez internet, a nie v obchode, patria: úspora peňazí (tento faktor je pre 55 percent jasne na prvom mieste), ľahký nákup (28 percent), lepší výber tovaru (26 percent) a rýchlejší nákup (25 percen ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH