Na čo nám je rozšírená realita?
Prieskumy verejnej mienky už pred rokom naznačovali, že takmer polovica všetkých zákazníkov by uprednostnila nákupy pomocou zážitkov spojených s AR (Augmented Reality). Tento potenciál však zatiaľ nie je celkom využitý, keďže zo známych predajcov vo svete implementovalo do svojho softvéru rozšírenú realitu zatiaľ len asi 15 – 20 % z nich. Vyše 30 % z predajcov však podľa tých istých prieskumov plánuje začlenenie tejto technológie do nákupného procesu v priebehu dvoch až troch rokov.
Konkrétne využitie v nakupovaní môže mať viacero podôb. Spoločnosti American Apparel, Uniqlo a Lacoste už otvorili niekoľko predajní, kde si možno oblečenie virtuálne vyskúšať pred kúpou pomocou AR. Zážitok, pri ktorom smart zrkadlo sníma čipy RFID v oblečení a podľa toho zobrazuje odporúčania konkrétneho tovaru, je isto lákavý.
Pri pohybe po predajni môže zákazník takisto dostávať podporu od konverzačného robota (četbota), ktorý na základe prezeraného tovaru ponúkne lepšiu cenu alebo tovar vizuálne pr ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH