S_Flip6_10 Advertisement S_Flip6_10 Advertisement S_Flip6_10 Advertisement

Najaerodynamickejší sériový elektromobil na svete je “Made in China”

Technológie
0

V septembri značka Dongfeng Forthing uviedla na trh svoj elektrický sedan/hatchback Xinghai S7. K dispozícii sú tri verzie, všetky s dojazdom 555 km. Ceny sa začínajú na 119 800 a siahajú až po 139 800 jüanov (17 100 – 19 950 USD). Autá v štýle liftback stierajú hranicu medzi hatchbackom a sedanom. Spoločnosť so sídlom vo Wuchane pokladá za jedného zo svojich konkurentov menšie auto Xpeng Mona M03.

Pred uvedením Mona M03 sa tvrdilo, že má zo všetkých sériovo vyrábaných hatchbackov najnižší koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,194. Teraz ho zrejme porazil Xinghai S7 s hodnotou len 0,191, čo je najnižšie číslo pri sériovo vyrábanom aute. Dongfeng Forthing Xinghai S7 meria 4935 × 1915 × 1495 mm (d × š × v) a rázvor je 2915 mm. Vpredu má auto uzavretú mriežku chladiča. Skupina jeho svetlometov tvarom trochu pripomína číslicu 7.

Na zníženie koeficientu odporu vzduchu sa použilo množstvo konštrukčných prvkov, ako sú skryté kľučky dverí a kryty kolies s nízkym odporom vzduchu. Vozidlo je k dispozícii s 19- alebo 20-palcovými kolesami. Od stĺpika B sa línia strechy začína zaobľovať smerom nadol takmer ako pri kupé. Kupujúci si môžu vybrať pre S7 jednu z piatich farieb: dymová a dažďová modrá, vlnová zelenomodrá, biely oblak, červený oblak a tmavá čierna.

ASBIS_L9440

Vzadu sa zadné dvere končia spojlerom v tvare kačacieho chvosta (ducktail) a štandardne majú elektrické ovládanie. Napriek tomu, že ide o značne väčšie vozidlo ako Xpeng Mona M03, objem batožinového priestoru je podstatne menší – 541 litrov oproti 621 litrom v prípade modelu Xpeng. Po sklopení sedadiel sa dá objem rozšíriť na 1303 litrov. K dispozícii je aj predný batožinový priestor (frunk).

Interiér môže byť buď v čiernej, alebo bielej farbe, oficiálne sa nazývajú Oriental White a Sky Twilight Black. Vpredu má auto 15,6-palcovú obrazovku informačno-zábavného systému a 8,8-palcový prístrojový displej. Infotainment beží na systéme Xinghai OS, ktorý údajne podporuje gestá a hlasové príkazy. Poskytuje aj 4G a Wi-Fi hotspot. Vozidlo sa štandardne dodáva so sedadlami z imitácie kože s funkciou vyhrievania.

Modely s najvyššou špecifikáciou disponujú zvukovým systémom s 12 reproduktormi. Cestujúci na zadných sedadlách však získajú len málo komfortu, navyše majú zadné sedadlá s nenastaviteľným sklonom, čo je podľa niekoho nepohodlné. Pohon zabezpečuje elektromotor s výkonom 160 kW na zadnej náprave. S krútiacim momentom 310 Nm zrýchli vozidlo z 0 na 100 km/h za 6,67 sekundy.

Motor napája 56,8 kWh lítiovo-železofosfátová batéria, ktorá ponúka dojazd CLTC 555 km. Uvádza sa, že neskôr bude k dispozícii aj verzia EREV. Vozidlo je vybavené základným asistenčným systémom jazdy, ktorý využíva kamery, ultrazvukové senzory a radary s milimetrovými vlnami. Podporuje funkcie, ako je adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu a centrovanie do jazdného pruhu.

Zdroj: carnewschina.comAutohomeFast Technology.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať