Najúspornejšie lietadlo na svete dostane vodíkový pohon
Celera 500L má naozaj výnimočný dizajn. Spoločnosť Otto Aviation tvrdí, že jej zvláštny tvar prináša až 59-percentné zníženie odporu vzduchu a obrovský skok v účinnosti a dolete v porovnaní s tradičnými konštrukciami lietadiel. Pôvodné lietadlo je poháňané fosílnymi palivami, no teraz Otto Aviation začal spoluprácu so spoločnosťou ZeroAvia, aby postavili verziu s pohonom na vodíkové palivové články. Celera je navrhnutá tak, aby maximalizovala laminárne prúdenie – hladké prúdenie vzduchu s malým alebo žiadnym miešaním priľahlých vrstiev pohybujúcich sa rôznymi rýchlosťami.
Otto hovorí, že vďaka laminárnemu prúdeniu Celera spotrebuje o 80 percent menej paliva ako tradičný dizajn. Efektívny spaľovací motor s výkonom 550 koní umožní lietadlu so šiestimi pasažiermi preletieť až 4500 námorných míľ (8334 km) pri cestovnej rýchlosti nad 740 km/h. Pôsobivý pomer kĺzania 22:1 poskytuje pilotom možnosť vypnúť motor a kĺzať až 200 km úplne bez pohonu. Tento obrovský faktor účinnosti spôsobuje, že ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH