Našli spôsob ako dieselové motory „pobežia“ aj na vodík
Výskumníci z Univerzity Nového Južného Walesu navrhli a otestovali systém modernizácie, ktorý premieňa naftové motory na 90 % vodíkový pohon, čím radikálne znižuje emisie oxidu uhličitého a oxidu dusného a zároveň zvyšuje účinnosť o pôsobivých 26 %. Fungovanie na 10 % s naftou nie je úplne ekologickou konverziou pre dieselové motory, ale niektorým podnikom ponúka spôsob, ako výrazne znížiť produkciu emisií bez vyraďovania vozidiel, ktoré by mohli zostať ešte dlho užitočné.
Retrofitný systém zachováva vstrekovanie nafty, ale pridáva vstrekovanie vodíka priamo do valca, ako aj nezávislé riadenie časovania vstrekovania pre vodíkový aj naftový pohon. Nevyžaduje sa vysoko čistý vodík a tím preukázal, že jeho technika „stratifikovaného“ vstrekovania vodíka, ktorá vytvára miesta s vyššou a nižšou koncentráciou vodíka vo valci, znižuje výskyt emisií oxidu dusného pod úroveň čisto dieselového pohonu.
Celkové emisie oxidu uhličitého klesnú približne o 85 % zhruba na 90 gramov/kWh energie. Samo ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH