Nástupca nadzvukového Concordu nebude mať predné okno
Sonický tresk je jeden z dôvodov, prečo dnes nelietajú žiadne nadzvukové osobné lietadlá. Súčasné medzinárodné predpisy obmedzujú rýchlosť komerčnej dopravy nad súšou pod Mach 1 alebo rýchlosť zvuku, aby sa predišlo rušeniu nad obývanými oblasťami. NASA preto pracuje na „stíšení“ sonického tresku v rámci programu nazvaného Quesst (Quiet SuperSonic Technology). Nové lietadlo s názvom X-59 je najnovšie zo série experimentálnych lietadiel, navrhnuté a vyrobené spoločnosťou Lockheed Martin v Palmdale v Kalifornii na základe zmluvy s NASA v hodnote 247,5 milióna dolárov.
V súčasnosti prechádza testami na zemi a jeho prvý let sa očakáva v priebehu roka 2022. „Bude výrazne tichšie ako Concorde alebo akékoľvek iné nadzvukové lietadlo, ktoré dnes existuje,“ hovorí Craig Nickol, projektový manažér programu Quesst v NASA. Lietadlo je extrémne dlhé a tenké, má dĺžku 30,5 metra a rozpätie krídel len asi 8,8 metra. Jeho charakteristickým znakom je nos, ktorý tvorí asi tretinu dĺžky. Elegantný aer ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH