Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – grafika I
Grafika je jedným z najdôležitejších dizajnových aj výrazových prostriedkov mobilných aplikácií. Moderné zariadenia využívajúce platformu Android disponujú výkonnými procesormi, hardvérovo akcelerovanou grafikou a displejmi s vysokým rozlíšením, takže ani náročná 2D a 3D grafika pre ne nepredstavuje problém
Na vykreslenie grafiky má Android aplikácia niekoľko možností na zobrazenie statických, alebo dynamicky sa meniacich grafických prvkov.
Grafické prvky je možné vykresľovať buď cez View, alebo Canvas. Vykresľovanie grafických objektov prostredníctvom objektu View je jednoduchšie, no menej flexibilné. Využíva sa vtedy, ak sa nakreslené grafické prvky aktualizujú zriedkavo, prípadne vôbec. Vykresľovanie s využitím objektu Canvas je zložitejšie, no oveľa flexibilnejšie a výkonnejšie. Dá sa využiť aj pre častú aktualizáciu grafických prvkov.
Ako vyplýva z názvu zložky Drawable, je určená pre objekty, ktoré je možné vykresliť, teda obrázky, tvary a podobne.
Statickú grafiku definova ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH