Nové Li-ion batérie umožnia rozbehnúť biznis lietajúcich taxíkov
Zostrojiť fungujúce lietajúce auto je výzva, ale elektrické lietajúce auto je ešte tvrdší oriešok, a to pre hmotnosť potrebných batérií, ktoré navyše musia byť schopné rýchlo vydať energiu. Nový zvrat vo vývoji lítiovo-iónových batérií však môže pomôcť. Služby mestskej leteckej mobility využívajúce elektrické lietadlá s kolmým vzletom a pristátím (eVTOL) priťahujú čoraz viac pozornosti. Mníchovská spoločnosť Roland Berger vo svojej správe za rok 2020 identifikovala vo svete 95 prebiehajúcich projektov eVTOL.
Elektrické lietajúce autá však musia dodávať veľmi vysoký výkon, keď sa počas vzletu a pristávania pohybujú vertikálne. Potrebujú aj vysoké hustoty energie, aby zostali vo vzduchu dostatočne dlho. A keďže spočiatku sa budú využívať hlavne v leteckých taxislužbách, ich batérie sa budú musieť rýchlo a často nabíjať. Rýchle nabíjanie však zvyčajne znižuje počet možných nabíjacích cyklov a vysoké hustoty energie zasa znižujú rýchlosť nabíjania.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_3}}
Ch ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH