Nový lacný a vysoko efektívny motor pre elektromobily nepoužíva žiadne magnety
Vo väčšine motorov elektrických vozidiel sa nachádzajú magnety, ktoré zvyčajne používajú kovy vzácnych zemín, ako je neodým. S permanentnými magnetmi sa však spájajú problémy. Až 97 % svetových dodávok kovov vzácnych zemín pochádza z Číny, ktorá sa na začiatku desaťročia rozhodla obmedziť ich vývoz. Výsledkom bol 750-percentný nárast ceny neodýmu a až 2000-percentný skok v cenách dysprózia.
Mohli by sa tieto kovy produkovať inde? Áno. Nie sú také zriedkavé, ako by mohol napovedať názov. No nech sa ťažia kdekoľvek, jediný spôsob, ako ich ekonomicky premeniť na magnety, je poslať ich na spracovanie do Číny – nikde inde nie sú na túto úlohu pripravení, navyše nikto nemôže konkurovať minimálnym mzdovým nákladom Číny a jej environmentálnym predpisom.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_3}}
Preto niektoré automobilky, napr. BMW, Audi a Renault, už vyrábajú aspoň časť svojich elektromotorov bez magnetov a všetky sledujú nové technológie v tejto oblasti. Teraz nemecká spoločnosť Mahle oznámila ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH