S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Nový lacný a vysoko efektívny motor pre elektromobily nepoužíva žiadne magnety

Technológie
1
Vo väčšine motorov elektrických vozidiel sa nachádzajú magnety, ktoré zvyčajne používajú kovy vzácnych zemín, ako je neodým. S permanentnými magnetmi sa však spájajú problémy. Až 97 % svetových dodávok kovov vzácnych zemín pochádza z Číny, ktorá sa na začiatku desaťročia rozhodla obmedziť ich vývoz. Výsledkom bol 750-percentný nárast ceny neodýmu a až 2000-percentný skok v cenách dysprózia. Mohli by sa tieto kovy produkovať inde? Áno. Nie sú také zriedkavé, ako by mohol napovedať názov. No nech sa ťažia kdekoľvek, jediný spôsob, ako ich ekonomicky premeniť na magnety, je poslať ich na spracovanie do Číny – nikde inde nie sú na túto úlohu pripravení, navyše nikto nemôže konkurovať minimálnym mzdovým nákladom Číny a jej environmentálnym predpisom. {{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_3}} Preto niektoré automobilky, napr. BMW, Audi a Renault, už vyrábajú aspoň časť svojich elektromotorov bez magnetov a všetky sledujú nové technológie v tejto oblasti. Teraz nemecká spoločnosť Mahle oznámila ... Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať