S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Obrovský lodný motor prerobili na vodíkový pohon

1

Lodný motor Wärtsilä 31 pre tankery a kontajnerové lode, pôvodne určený na spaľovanie nafty, dvoch druhov paliva alebo benzínu, dostáva nový život pri výrobe čistej, obnoviteľnej elektrickej energie. Wärtsilä 31 je zapísaný v Guinnessovej knihe rekordov ako najúčinnejší štvortaktný lodný motor, aký bol kedy vyrobený vo svojej triede. Môže sa pochváliť aj najvyšším výkonom na valec medzi motormi s ekvivalentnou veľkosťou otvoru.

Možno ho nakonfigurovať s 8 až 16 valcami a s výkonom od 4,6 MW do 10,4 MW pri 720 a 750 ot./min. Fínska spoločnosť je známa výrobou najväčších spaľovacích motorov na svete – najmä 27 m vysokého a 13 m dlhého RTA96-C s výkonom 110 000 konských síl. Motor Wärtsilä 31 je o niečo menší, má maximálnu výšku 4,7 m a dĺžku 8,7 m a poháňaný fosílnym palivom dokáže vyvinúť výkon až 13 142 koní (9,8 MW).

Verzia 31SG-H2, pripravená na vodíkové palivo, po prebudovaní na generátor môže bežať na zemný plyn alebo zmes zemného plynu a 25 % vodíka, prípadne môže byť upgradovaná stopercentne na vodík. K dispozícii je aj palivovo flexibilná verzia 31H2, navrhnutá tak, aby natívne fungovala na vodík, ale akceptovala aj zemný plyn alebo zmiešané palivá. Obe verzie môžu byť po uvedení do prevádzky najväčšími generátormi na vodíkový pohon na svete – za predpokladu, že bude k dispozícii dostatok vodíka na ich prevádzku.

Vodíková elektráreň je navrhnutá na posilnenie siete založenej na obnoviteľných zdrojoch energie, rýchle zvýšenie alebo zníženie výkonu na podporu prerušovaných zdrojov čistej energie, ako sú solárna a veterná energia, so schopnosťou zvýšiť výkon a synchronizovať sa s elektrickou sieťou len za 30 sekúnd. Použitím vodíka môže Wärtsilä vyrábať elektrinu 100 % bez uhlíka.

Koncepcia elektrárne Wärtsilä bola certifikovaná vo fáze 1 organizáciou TÜV SÜD, pred začatím výstavby však musí prejsť ďalšími dvoma certifikáciami. Očakáva sa, že jej motory pripravené na použitie vodíka budú k dispozícii na dodávku do roku 2026.

Zdroj: newatlas.com.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

1 komentár

Geniusvodik reakcia na: Obrovský lodný motor prerobili na vodíkový pohon

3.7.2024 21:07
Piesty,ohen,mechanika,mazanie,klukove hriadele,tisice kovovych blbostičiek,vrtia ich,točiacich sa,ucinnost tak do 30% Ako,to vázne? Nie je ovela jednoduchsie premenit atomovou reakciou pomocou specifickeho ziarica supercisty vodik na antigravitacnolevitacný smerovo nastavitelny tok energie?
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať