Očakávania slovenských spotrebiteľov v príjmoch poklesli
Pozitívna nálada medzi európskymi spotrebiteľmi pretrvávala aj v druhom štvrťroku roku 2017. Po tom, keď z hľadiska celej európskej dvadsaťosmičky dosiahla spotrebiteľská klíma na začiatku roka maximum za deväť rokov, naďalej sa drží vysoko a koncom júna zaznamenala hodnotu 19,1 bodu. Celkovo sú výsledky prieskumu spotrebiteľskej klímy GfK v druhom štvrťroku roku 2017 v rôznych krajinách Európy rôzne.
Opäť sa objavili značné rozdiely medzi tromi sledovanými ukazovateľmi: ekonomickými očakávaniami, príjmovými očakávaniami a ochotou nakupovať. Zatiaľ čo v Nemecku a vo Francúzsku sú tieto ukazovatele na vysokej úrovni, v niektorých východoeurópskych krajinách, ako je Poľsko a Česká republika, spotrebiteľská nálada trochu ochladla. Odborník GfK na správanie spotrebiteľa Rolf Bürkl poznamenáva: "Jedným z prekvapivých zistení bol v druhom štvrťroku 'Macronov efekt' vo Francúzsku, ktorý mal evidentne pozitívny vplyv na náladu Francúzov. Britskí spotrebitelia sledovali rokovania o Brexite so ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH