S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Očakávania slovenských spotrebiteľov v príjmoch poklesli

Tlačové správy
0
Pozitívna nálada medzi európskymi spotrebiteľmi pretrvávala aj v druhom štvrťroku roku 2017. Po tom, keď z hľadiska celej európskej dvadsaťosmičky dosiahla spotrebiteľská klíma na začiatku roka maximum za deväť rokov, naďalej sa drží  vysoko a koncom júna zaznamenala hodnotu 19,1 bodu. Celkovo sú výsledky prieskumu spotrebiteľskej klímy GfK v druhom štvrťroku roku 2017 v rôznych krajinách Európy rôzne. Opäť sa objavili značné rozdiely medzi tromi sledovanými ukazovateľmi: ekonomickými očakávaniami, príjmovými očakávaniami a ochotou nakupovať. Zatiaľ čo v Nemecku a vo Francúzsku sú tieto ukazovatele na vysokej úrovni, v niektorých východoeurópskych krajinách, ako je Poľsko a Česká republika, spotrebiteľská nálada trochu ochladla. Odborník GfK na správanie spotrebiteľa Rolf Bürkl poznamenáva: "Jedným z prekvapivých zistení bol v druhom štvrťroku 'Macronov efekt' vo Francúzsku, ktorý mal evidentne pozitívny vplyv na náladu Francúzov. Britskí spotrebitelia sledovali rokovania o Brexite so ...
spotrebitelia

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať