Počítače sa učia spolupracovať a budú to robiť lepšie ako ľudia
Po prvýkrát sa počítače začnú učiť spolupracovať v hrách, v ktorých treba dosiahnuť čo najlepší výsledok pre všetkých hráčov. Podľa vedcov je to oveľa ťažšie než učiť umelú inteligenciu zvíťaziť v hrách, ako je šach či dáma. Pokrok v tejto oblasti by mohol zlepšiť aj spoluprácu stroja s človekom.
Pred 20 rokmi superpočítač prekonal v tom čase úradujúceho majstra sveta v šachu Garryho Kasparova. Nedávno výskumníci vyvinuli program, ktorý môže poraziť človeka vo výpočtovo náročnejších hrách, ako je go či poker. No menej práce sa urobilo v oblasti kooperatívnych hier, kde hráči musia spolupracovať s cieľom optimalizovať výsledok pre všetky zúčastnené strany, aj keď hráč by mohol dosiahnuť lepší osobný výsledok, keby „zradil“ ostatných hráčov.
V tomto prípade sa vychádza z klasickej teórie hier s názvom väzňova dilema. Ide tu o to, že dvaja ľudia sú obvinení z trestného činu. Každý môže dosiahnuť ľahký trest, napr. jeden rok, ak zostanú vzájomne lojálni a obaja budú zločin popierať. No a ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH