Polovodičové batérie do elektromobilov sa blížia do komerčnej hromadnej výroby
Polovodičové batérie sa považujú za budúcnosť elektrických vozidiel a za spôsob, ako ich urobiť cenovo dostupnejšími. SAIC Motor, najväčšia štátna čínska automobilka, oznámila, že v súčasnosti vyvíja polovodičové batérie a technológia bude dostupná v jej elektromobiloch už v roku 2026, čím by prekonala súčasné plány všetkých ostatných automobiliek.
Predstavitelia SAIC tvrdia, že batérie budú nainštalované v elektromobiloch a hybridoch všetkých jej značiek, ktoré zahŕňajú IM, Maxus, Rising Auto, Roewe, Baojun, Wuling, Hongyan a Sunwin. Vlastní aj britskú značku MG.
Správy uvádzajú, že prvým elektromobilom SAIC vybaveným polovodičovou batériou bude IM L6, konkurencia vozidla Tesla Model 3, ktorá sa bude v Číne predávať od októbra tohto roka. Mal by mať dojazd bezmála 1000 km na jedno nabitie. Jeho 900 V ultrarýchlo nabíjateľná polovodičová batéria bola vyvinutá v spolupráci SAIC s jej dcérskou spoločnosťou Qingtao Energy.
Spoločnosť Contemporary Amperex Technology Company Limited (CATL), najväčší výrobca batérií na svete, však tvrdila, že polovodičové batérie nie sú bezpečné. Napriek tomu sa o ich hromadnú výrobu snaží niekoľko výrobcov automobilov. Najväčší počet patentov na túto technológiu má Toyota. Japonská značka predtým uviedla, že jej polovodičové batérie sa dostanú do sériovej výroby v roku 2030. Nissan ohlásil skorší termín – rok 2028, zatiaľ čo Volkswagen by mohol v rámci partnerstva s QuantumScape prísť s polovodičovými batériami ešte skôr.
Zdroj: carbuzz.com.
Zobrazit Galériu