Prečo 4K v gamingu stále nie je štandard?
Krátka odpoveď na túto otázku by mohla hovoriť o technologickom vývoji displejov výrazne predbiehajúcom výkon herného hardvéru a trhový dopyt. To je však iba malá časť pravdy. Rozlíšenie 4K (UHD) sa už slušne udomácňuje v oblasti televízorov. Máme služby, ako je Netflix, bezplatné videá, ktoré zaplavujú YouTube, sú tu kamery a smartfóny, ktoré dokážu zachytávať video v 4K, a v neposlednom rade nesmieme zabudnúť na Blu-ray 4K UHD prehrávače. Ceny televízorov klesajú a uhlopriečky sa zväčšujú. Veľký 55" TV prijímač s rozlíšením 4K už kúpite aj za cenu okolo 500 – 600 eur. Zdá sa, že pomaly môžeme pomýšľať na masové prijatie 8K. Herný svet však s týmto nástupom nových rozlíšení nedrží krok najmä z dôvodu oveľa vyššej náročnosti na výkon počítačov, ale aj herných konzol.
Na to, aby ste dokázali rozhýbať graficky náročnú hru v rozlíšení 4K, potrebujete niekoľkonásobne vyšší výkon ako na stále populárne FHD. Štandardné rozlíšenie 4K je 3840 × 2160 bodov alebo v prípade ultraširokých monitor ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH