Predpovedať budúcnosť je stále jednoduchšie
Pri firmách, ktoré využívajú prediktívnu analytiku, je dvakrát vyššia pravdepodobnosť, že posilnia svoj trhový podiel a prekročia svoje obchodné ciele. Tvrdí to nedávny prieskum analytickej spoločnosti Forrester; až 83 percent firiem, ktoré nasadili takéto prostriedky, podľa neho zaznamenalo výrazný pozitívny dosah na svoje podnikanie. Ako je teda možné, že prediktívna analytika nie je úplná samozrejmosť v každej firme?
Opis či predpoveď
Príčinou môžu byť mýty, ktoré sa s prediktívnou analytikou stále spájajú. Cieľom akejkoľvek analytiky je pozrieť sa na dostupné dáta a na ich základe vytvoriť podklady na čo najlepšie rozhodnutie. Aký je teda rozdiel medzi deskriptívnou a prediktívnou analytikou, ak obe vychádzajú zo známych predošlých dát? Akým spôsobom dokážu analytické nástroje dať odpoveď napríklad na úplne bežnú otázku, prečo zákazníci prestávajú využívať služby podniku?
Tradičná opisná analýza sa pozrie na dostupné dáta a rozpitve ich do detailov. Zjednodušene povedané, vezme ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH