Prichádza Black Friday. Zvolíte si veľké čísla, alebo skutočnú zľavu?
„Kupujúci spravidla nesledujú vývoj cien u jednotlivých predajcov a druhov tovaru, takže ľahko podľahnú ilúzii výhodnej kúpy a dajú jej prednosť pred opticky nižšou, zato skutočnou zľavou,“ upozorňuje Martin Siblík, marketingový riaditeľ PLANEO Elektro.
Už takmer 70 rokov vypukne každý štvrtý novembrový piatok nákupné šialenstvo, nazývané Black Friday. Najväčší sviatok konzumu vznikol v USA v roku 1952. Mnoho štátov USA dáva v deň po Dni vďakyvzdania voľno štátnym zamestnancom, v čom obchodníci videli veľkú príležitosť a tak začali vianočné výpredaje so zníženými cenami.
Za pár rokov už v tento deň obchody praskali vo švíkoch, na uliciach vládol chaos, cesty boli nepriechodne upchaté. Policajti vo Philadelphii začali tento deň označovať ako „Čierny piatok“ a tento názov sa vžil napriek snahám miestnych obchodníkov premenovať ho na „Veľký piatok“. Black Friday veľmi rýchlo prebrali krajiny po celom svete a hoci mu to trvalo niekoľko rokov, dorazil aj k nám. Ten slovenský našťastie nes ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH