Prirodzené a umelé rozostrenie (bokeh)
Hlavne začínajúcim mobilným fotografom sa bude článok zameraný na rozostrenie, teda opak ostrosti zdať zbytočný. Fotografie by predsa mali byť celé dokonale ostré. Skúsený fotograf by k tomu ešte dodal: „A takisto dokonale ploché a dokonale nudné.“ Ostré a neostré objekty na fotografii sú popri tieňoch a perspektíve najsilnejší nástroj, ako môže dvojrozmerná fotografia čo najlepšie znázorniť priestorovosť reálneho trojrozmerného sveta. Neostré pozadie zároveň umožňuje upriamiť pozornosť na objekt v popredí, ktorý je jej hlavným námetom.
Pohľad verzus fotografia
V reálnom svete na aktuálny objekt záujmu zaostríte pohľad. Sekundárny dôsledok je taký, že predmety na pozadí sa rozostria, dostanú sa do zóny periférneho pohľadu a takmer ich prestanete vnímať. Pri fotografovaní máte dve možnosti. Môžete vybrať objekt záujmu, ktorý bude na fotografii ostrý a oddelený od neostrého pozadia. Takto to robia skúsenejší fotografi a profesionáli. Začiatočníci spravidla zvolia inú metódu. Zariadia, ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH