S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement S_1124_TABS10 Advertisement

Prvá GPU na ray tracing v reálnom čase sľubuje revolúciu v grafike

Technológie
0
Kórejská začínajúca technologická spoločnosť Siliconarts oznámila, že vyvinula prvú GPU na výpočet ray tracingu v reálnom čase. RayCore vraj okrem vyššej kvality oproti tradičným GPU ponúka aj nižšiu spotrebu energie. Technológia bude využiteľná okrem počítačov aj v mobilných zariadeniach a spotrebnej elektronike, napr. v smart televízoroch. Na rozdiel od klasickej rasterizačnej metódy ray tracing simuluje scénu pomocou sledovania lúčov svetla. No lúče dopadajúce do oka či kamery sleduje naopak, akoby z kamery vychádzali, a to cez rôzne odrazy až k zdrojom svetla. Z nich totiž vychádza nekonečne veľa lúčov, ale na zrakovom vneme sa podieľajú len niektoré z nich. Ray tracing dokáže vytvárať realistické odrazy, odlesky, tiene, osvetlenie i priehľadnosť. Metóda je paralelizovateľná, lúče možno počítať naraz. Pre výpočtovú náročnosť je na ray tracing potrebný špecializovaný hardvér. Siliconarts predstavil procesor RayCore 1000, postavený na architektúre MIMD. Jedno jeho jadro zvláda podľa ...

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať