S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement S_1124_Gaming Advertisement

Python a kybernetická bezpečnosť – 7. časť

0
Počnúc touto časťou seriálu začneme programovať aplikáciu, ktorá nám pomôže lepšie pochopiť niektoré procesy prebiehajúce v sieťovom prostredí. Zopakujeme si pritom viaceré poznatky získané z predošlých častí seriálu. Pripravíme základný kód, ktorý budeme v nasledujúcich častiach rozširovať a dopĺňať o novú funkcionalitu. Vychádzame zo stavu, keď máme naše zariadenie pripojené k počítačovej sieti (teda máme pridelenú IP adresu). Budeme vykonávať činnosť, ktorú by s veľkou pravdepodobnosťou robil aj potenciálny útočník. Základné skenovanie počítačovej siete Počítačoví nadšenci určite poznajú jednoduchý príkaz ping, pomocou ktorého môžeme zistiť, či v počítačovej sieti existuje zariadenie so zadanou IP adresou. Príkaz ping má svoje obmedzenia a jeho výstup nemusí vždy zodpovedať realite. Každopádne jeho obrovská nevýhoda je „hlučnosť“. Byť „hlučný“ je veľmi nebezpečné, pretože len čo začneme v sieti robiť priveľký „hluk“, skôr či neskôr si nás niekto, resp. „niečo“ všimne, čo určite ne ... Zobrazit Galériu

Marek Sopko

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať