Reklama v mobilných aplikáciách
V aplikačných obchodoch pre dominantné mobilné platformy môžete niektoré aplikácie zakúpiť a iné stiahnuť zadarmo. Aj vývojári aplikácií distribuovaných zadarmo však chcú za svoju prácu odmenu, a tak mnohé z týchto aplikácií zobrazujú reklamné informácie. Námetom článku je pohľad na problematiku reklamy v aplikáciách očami používateľov aplikácií, vývojárov aj inzerentov. Distribučné modely free aplikácií
Pri aplikáciách, ktoré sú na prvý pohľad zadarmo, sa v praxi okrem profitu zo zobrazovaných reklám využíva viac marketingových distribučných modelov. Často používaný je tandem aplikácia zadarmo + platená aplikácia. Účelom aplikácie zadarmo je propagovať platenú aplikáciu formou demoverzie.
Podľa výsledkov miniankety medzi používateľmi tabletov z rôznych vekových kategórií do sekcie platených aplikácií v aplikačných obchodoch chodí pravidelne menej než 5 percent oslovených, ale väčšina z nich si približne raz za tri mesiace pozrie aj rebríček top v kategórii platených aplikácií.
Podľ ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH