Slováci kupujú online hlavne módu a kozmetiku, platia v hotovosti a tovar vracajú málokedy
Európania nakupujú online najčastejšie módu, elektroniku a knihy. Slováci okrem módy preferujú hlavne kozmetiku či knihy a tovar vracajú zriedka. Čoraz častejšie pritom zákazníci objednávajú tovar cez smartfóny, čomu sa prispôsobujú aj technologické inovácie dopravcov pri doručovaní. Ukazuje to prieskum E-shopper barometer*, ktorý realizovala spoločnosť DPD.
Rebríček najaktívnejších online zákazníkov vedú Briti s takmer 11 nákupmi ročne, nasledujú Poliaci a Taliani. Naopak, Estónci absolvujú ročne necelé dva online nákupy napriek tomu, že majú tretie najvyššie pokrytie internetom v Európe. Módu, ktorá je najčastejšou online kupovanou komoditou, vyhľadávajú najčastejšie zákazníci v Holandsku, Nemecku a Rakúsku. Elektronika kraľuje online nákupom v Rumunsku a Estónsku.
Slováci najčastejšie nakupujú cez internet módu, kozmetiku a knihy. Priemerne minú na módu 56 eur, na kozmetiku 59 eur a na knihy 35 eur. Tovar pritom nevracajú často, posledný nákup vrátili 4 % zákazníkov. Aj nákupy z ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH