Slovensko má obrovský potenciál na zvýšenie počtu aj objemu platieb kartou v e-shopoch
Slováci napriek tomu, že platobné inovácie majú v obľube, prechovávajú až sentimentálny vzťah k hotovosti. Podľa štatistík Visa, nadpolovičná väčšina akýchkoľvek platobných transakcií prebieha v hotovosti. Podľa Marcela Gajdoša, regionálneho manažéra Visa Europe pre SR a ČR sú Slováci síce po inováciách až hladní, ale väčšina z nich karty vyťahuje najmä pri bankomatoch, aby následne obchodníkom zaplatili hotovosťou.
V e-shopoch až 71% platieb prebieha na dobierku v hotovosti. Výhoda kariet je pritom nesporná - nielenže pre zákazníka je táto platba pohodlnejšia a bezpečná, ale zároveň je v prípade nedoručenia tovaru, alebo tovaru poškodeného, chránený pravidlami kartovej spoločnosti. Pre obchodníka má platba kartou tiež hneď niekoľko výhod - odbúranie nákladov na manipuláciu s hotovosťou, nie je tiež zaťažovaný cashflow, či rýchlejšie vybavenie zákazníka.
Práve elektronický obchod na Slovensku je jedna z oblastí, kde vidí spoločnosť Visa Europe obrovský potenciál. Síce podiel na objeme ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH