Svojpomocná diagnostika automobilu
Fungovanie systémov moderných automobilov zabezpečuje niekoľko riadiacich jednotiek navzájom prepojených zbernicami. S narastajúcim podielom elektronických systémov vznikala potreba možnosti diagnostiky vozidla ľubovoľnej značky v akomkoľvek servise. Bol zavedený štandard nazývaný OBD (On-Board Diagnostics), ktorý definuje univerzálny diagnostický konektor. Ten umožňuje nielen technikom v autoservise, ale aj majiteľovi vozidla pripojiť viac alebo menej komplexný diagnostický prístroj, pomocou ktorého sa dajú z pamäte riadiacej jednotky načítať a v prípade potreby vymazať chybové kódy a takisto sa pomocou tohto konektora dá napojiť na jednotlivé subsystémy. Štandard umožňuje komunikovať s riadiacou jednotkou akéhokoľvek vozidla vyrobeného po roku 2004.
Diagnostická zásuvka je vo vozidlách realizovaná ako 16-pinový konektor typu SAE J1962. Niekedy sa označuje aj DLC (Diagnostic Link Connector alebo Data Link Connector). Štandard odporúča, že zásuvka by mala byť umiestnená maximálne 60 ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH