V internetovej reklame sa vlani prvýkrát otočilo viac peňazí než v televíznej reklame
Príjmy z internetovej reklamy v USA boli v roku 2013 po prvýkrát vyššie ako z reklám v televíznom vysielaní. Zásluhu na tom má najmä väčšie množstvo peňazí investovaných do mobilnej reklamy.
Tržby za digitálnu reklamu predstavovali podľa údajov spoločnosti PricewaterhouseCoopers 42,8 mld. dolárov, čo je o 17 % viac ako v roku 2012. Na prvej priečke ostávajú naďalej príjmy z reklám vo vyhľadávaní, ktoré tvoria o niečo menej ako polovicu trhu (46 %). Výdavky na televíznu reklamu však stále majú významný trhový podiel, ich objem vlani predstavoval 74,5 mld. dolárov (bežné televízne vysielanie + káblové stanice).
Mobilná reklama pokračovala v rýchlom tempe rastu, príjmy z nej sa vlani zdvojnásobili v medziročnom porovnaní na 7,1 mld. dolárov. V každom type internetovej reklamy sa v minulom roku zaznamenal rast čistých príjmov, no ich podiel na trhu sa zmenšil v prospech mobilnej reklamy.
Dominantné postavenie na trhu mobilnej reklamy majú spoločnosti Google a Facebook, ktorý ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH