CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Virtuálne prekážkové dráhy učia chodiť robotov aj na klzkom alebo ťažkom povrchu

Technológie
0
Výskumníci z ETH Zürich v spolupráci s Nvidiou použili virtuálnu armádu 4000 robotov podobných psom na trénovanie algoritmu, ktorý dokáže zlepšiť prácu nôh robotov v reálnom svete. V simulácii s názvom ANYMals sa zamerali na prekonávanie pre robotov náročných prekážok, ako sú schody, svahy a ostré zrázy vo virtuálnej krajine. Počas tréningu roboty zvládli chôdzu hore a dole bez väčšej námahy, problémy im však robili svahy, máloktorý dokázal pochopiť podstatu kĺzania sa dolu svahom.  Keď sa však vytrénovaný finálny algoritmus presunul do reálneho sveta – reálnej verzie ANYmal, štvornohý robot podobný psovi, vybavený senzormi na hlave a odnímateľnou robotickou rukou sa úspešne pohyboval po blokoch a schodoch, ale mal problémy s prácou pri vyšších rýchlostiach.  Výskumníci si myslia, že problémy s koordináciou spôsobuje nedostatočná zhoda medzi spôsobom, ako senzory vnímajú reálny svet a virtuálny svet. Tento druh zrýchleného postupu pri učení by však mohol urýchliť krivku učenia robo ... Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať