Virtuálne prekážkové dráhy učia chodiť robotov aj na klzkom alebo ťažkom povrchu
Výskumníci z ETH Zürich v spolupráci s Nvidiou použili virtuálnu armádu 4000 robotov podobných psom na trénovanie algoritmu, ktorý dokáže zlepšiť prácu nôh robotov v reálnom svete. V simulácii s názvom ANYMals sa zamerali na prekonávanie pre robotov náročných prekážok, ako sú schody, svahy a ostré zrázy vo virtuálnej krajine.
Počas tréningu roboty zvládli chôdzu hore a dole bez väčšej námahy, problémy im však robili svahy, máloktorý dokázal pochopiť podstatu kĺzania sa dolu svahom. Keď sa však vytrénovaný finálny algoritmus presunul do reálneho sveta – reálnej verzie ANYmal, štvornohý robot podobný psovi, vybavený senzormi na hlave a odnímateľnou robotickou rukou sa úspešne pohyboval po blokoch a schodoch, ale mal problémy s prácou pri vyšších rýchlostiach.
Výskumníci si myslia, že problémy s koordináciou spôsobuje nedostatočná zhoda medzi spôsobom, ako senzory vnímajú reálny svet a virtuálny svet. Tento druh zrýchleného postupu pri učení by však mohol urýchliť krivku učenia robo ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH