Vlak Sky Train levituje aj bez napájania a stojí iba zlomok toho, čo metro
Na novej skúšobnej trati Sky Train v južnej Číne bol predstavený prvý dopravný systém maglev na svete, ktorý využíva permanentné magnety namiesto elektromagnetov. Je schopný udržiavať svoje vozne zavesené pod sebou neobmedzene dlho bez napájania. Výhody verejných dopravných systémov maglev sú jednoznačné: sú veľmi tiché, vyžadujú si len malú údržbu a eliminujú valivý odpor, takže na zrýchlenie spotrebujú menej energie.
{{BANNER|SIMPLE_BANNER_HOMEPAGE_2}}
Napriek tomu však nie sú veľmi rozšírené, pretože energia použitá na levitáciu bežného vlaku maglev zvyšuje celkové náklady na energiu pri prímestských rýchlostiach v porovnaní s metrom alebo ľahkou železnicou približne o 15 %. To však platí len v prípade, že sa používajú elektromagnety. Permanentné magnety poskytujú svoju magnetickú príťažlivosť 24 hodín denne a 7 dní v týždni zadarmo – samozrejme, za predpokladu, že si môžete dovoliť kovy vzácnych zemín potrebné na výrobu permanentných magnetov.
No Čína má takmer 40 % všetkých z ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH