Vyhrá sodík nad lítiom v súperení o batérie elektromobilov?
Lítium má síce hojný výskyt, ale ťažko sa získava a čistí na použitie v batériách. Minulý rok dosiahla cena uhličitanu lítneho vrchol na úrovni viac ako 80 000 USD za tonu, hoci odvtedy výrazne klesla. Sodíka je takisto dostatok a na rozdiel od lítia je aj ľahko dostupný. Napríklad cena uhličitanu sodného sa dnes pohybuje okolo 300 dolárov za tonu. Sodík je chemicky podobný lítiu a pre prudký nárast cien uhličitanu lítneho mnohé spoločnosti skúmajú spôsoby, ako ním nahradiť lítium v batériách pre elektrické vozidlá.
Napriek tomu, že sú sodíkové batérie chemicky podobné, majú podstatne nižšiu hustotu energie ako lítiové. Na druhej strane sodíkové batérie sú oveľa menej ovplyvnené nízkymi teplotami a zdá sa, že sú schopné zvládnuť viac cyklov nabíjania/vybíjania ako Li-ion batérie. Okrem toho najnovšie sodíkové batérie nevyžadujú vzácne materiály ako kobalt a nikel. Čínske spoločnosti CATL aj BYD tvrdia, že sa chystajú uviesť na trh batérie pre elektromobily, ktoré budú obsahovať kombin ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH