Vývoj pre Android – Grafika / 11. časť
Späť na úvod >> Späť na seriál
Grafika je jeden z najdôležitejších dizajnových aj výrazových prostriedkov mobilných aplikácií. Moderné zariadenia využívajúce platformu Android disponujú výkonnými procesormi, hardvérovo akcelerovanou grafikou a displejmi s vysokým rozlíšením, takže ani náročná 2D či dokonca 3D grafika nespôsobujú problém.
Na vykreslenie grafiky má androidová aplikácia niekoľko možností na zobrazenie statických alebo dynamicky sa meniacich grafických prvkov. Vykresľovanie grafických objektov prostredníctvom objektu View je jednoduchšie, no menej flexibilné. Využíva sa vtedy, ak sa nakreslené grafické prvky aktualizujú zriedkavo, prípadne vôbec. Vykresľovanie s využitím objektu Canvas je zložitejšie, no oveľa flexibilnejšie a výkonnejšie. Dá sa využiť aj na častú aktualizáciu grafických prvkov.
Vykresľovanie na Canvas
Ak chcete kresliť zložitejšiu grafiku, prípadne grafiku, ktorá sa často aktualizuje, využijete s výhodou kreslenie na Canvas. Objekt Canvas znamen ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH