Vývoj reklamného trhu za prvých deväť mesiacov 2012
Za prvých 9 mesiacov tohto roka minuli zadávatelia na reklamu takmer 639 mil. eur. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia. Zatiaľ najsilnejším mesiacom bol apríl, hneď za ním nasleduje september.
Ako znázorňuje graf nižšie, v porovnaní s rokom 2011 vzrástli výdavky do reklamy za prvých 9 mesiacov tohto roka o viac ako 10 %.
Najrýchlejšie rástli výdavky do reklamy v tv (17 %) a v kinách (13,7 %). Celkovo bolo vo všetkých slovenských televíziách za prvých deväť mesiacov tohto roku odvysielaných až 136 dní (3 273 hodín) reklamy.
Pokles reklamných investícií zaznamenali printové médiá - ako noviny (-0,3 %) tak aj časopisy (-3,4 %).
Mediatyp
1-9 2012 adspend in €
1-9 2012 share
% change 1-9 2012 vs 1-9 2011
tv
402 223 665 €
63,0%
17,0%
Časopisy
64 865 781 €
10,2%
-3,4%
Rádio
57 222 324 €
9,0%
5,9%
Outdoor
56 552 197 €
8,9%
1,0%
Noviny
55 295 251 €
8,7%
-0,3%
Kiná
2 625 313 €
0,4%
13,7%
Total Adspends
638 784 531 ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH