Záujem o nákup potravín v malých samoobsluhách sa medziročne zvýšil
Počas minulého roku spotrebitelia najviac preferovali hypermarkety a malé samoobsluhy ako hlavné nákupné miesto. Hypermarkety sú dlhodobo jednotkou na trhu, avšak malé samoobsluhy sú im znovu v pätách, a to vďaka nárastu spotrebiteľov do 39 rokov. Zákazníkov už neláka len široký sortiment a priaznivé ceny, ale aj blízkosť obchodného miesta. Údaje vyplynuli z prieskumu Shopping Monitor Slovakia 2012/2013, ktorý monitoruje nákupné správanie a spotrebiteľské preferencie domácností na Slovensku.
Aké je poradie obchodných reťazcov?Za svoje hlavné nákupné miesto ľudia označujú predovšetkým hypermarkety a malé samoobsluhy - uviedlo to 30 respektíve 28 percent spotrebiteľov. Samoobsluhy sa tak stali druhým najpreferovanejším hlavným nákupným miestom a obhájili svoju pozíciu spred hospodárskej krízy. V menšej miere ľudia vlani uprednostňovali supermarkety (24 percent) a diskontné predajne (13 percent). Preferencia nákupov potravín v pultových predajniach a veľkoobchodoch bola zaznamenaná len m ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH