iOS a Android valcujú herný trh. Prežijú konzoly?
Po rokoch veľkej slávy dnes tvorcovia videohier zúfalo bojujú navzájom a každé percento trhového podielu. Veď dnešné telefóny a tablety s iOS a Androidom ponúkajú mobilné hry za podstatne nižšie ceny. Kto teda kúpi Playstation či Nintendo, keď majú slabší výkon a drahšie hry? Veľké herné spoločnosti sa preto všemožne snažia upútať spotrebiteľov. Ponúkajú nové konzolové systémy, digitálne médiá, ďalšiu generáciu hier.
Microsoft sa zrejme cíti sebaisto. Už 18 mesiacov sa mu darí predať viac konzol ako jeho rivalom Sony a Nintendu a už 16. mesiac v poradí dosahuje v USA trhový podiel viac ako 40 %. Spočiatku sa jeho Xbox ťažko presadzoval na trhu a dlho zostával v tieni Wii od Nintenda, ktoré bolo lacnejšie a ponúkalo pohybové hry. No potom Microsoft prišiel s vlastným periférnym zariadením založeným na pohybe. Uvedenie Kinectu bol rozhodne kľúčový krok, po ktorom sa spoločnosť sústredila aj na spestrenie ponúkaného obsahu. Xbox Live premenil herné zariadenie na domáce multimediálne c ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH