ASUS a jeho stratégia na slovenskom trhu
Zastúpenie spoločnosti ASUS na Slovensku má nového šéfa, je ním Thomas Chu (TCh), ktorý pochádza z TaiwaMy sme si s ním dohodli stretnutie, aby sme zistili, aké sú novinky v portfóliu ASUS a s akou stratégiou prichádza nový šéf na slovenský trh. Prinášame podstatnú časť z nášho rozhovoru, v úplnom znení ho uvádzame v podobe videa na našom virtuálnom DVD.
Stratégia firmy ASUS na slovenskom trhu: V Bratislave sme sa porozprávali s riaditeľom firmy ASUS pre Slovensko o jeho stratégii, ale aj o nových produktoch od tejto firmy.
PCR: Aktuálny nový produkt v ponuke ASUS je Fonepad, kombinácia tabletu s možnosťou hlasového telefonovania. Aká je vlastne pozícia Fonepadu v rámci produktového portfólia značky ASUS?
TCh: Ako isto viete, z oblasti tabletov máme skupinu Transformer s odnímateľným displejom, ďalej tradičný tablet MeMO Pad a teraz k tomu pristupuje nová skupina Fonepad. Je určený pre špecifickú skupinu používateľov, ktorí chcú tablet s uhlopriečkou okolo 7 palcov, ale potrebujú ho použiť napr. aj ako záložný telefón. Fonepad je hlavne pre používateľov, ktorí potrebujú mať všade so sebou väčší displej.
PCR: Ďalšia zaujímavá skupina produktov je ASUS PadFone. Na MWC v Barcelone sme videli PadFone Infinity. Uvidíme ho aj na Slovensku?
TCh: V skutočnosti je pozícia PadFone 2 a PadFone Infinity rôzna. PadFone 2 je určený pre širokú skupinu používateľov, ktorí chcú mať kombináciu smartfónu na komunikáciu a tabletu na prácu. PadFone Infinity je prémiový produkt a aktuálne je dostupný len na Taiwane. Zatiaľ sme ho na Slovensko neuviedli a ponúkame tu PadFone 2.
PCR: ASUS je však na Slovensku známy predovšetkým ako výrobca spoľahlivých notebookov. Čo tvorí najviac predávanú skupinu notebookov?
TCh: Na slovenskom, ale aj českom trhu je to skupina notebookov série X a K. Ide o notebooky na každodenné použitie. Rastie aj predaj špecifických notebookov, napr. pre hráčov, tam ponúkame inovatívnu sériu ROG (Republic od Gamers). Ďalej sú to multimediálne notebooky série N so skvelými funkciami audio a video a full HD displejom. Ďalej tu máme ASUS Transformer Book s odnímateľným displejom, Taichi s dvoma displejmi a rodinu neuveriteľne tenkých ultrabookov Zenbook. Jednoducho máme notebooky pre každý segment používateľov.
PCR: Ako je to so servisom a podporou produktov ASUS na Slovensku?
TCh: Pri poruche je to jednoduché, máme bezplatné číslo, kde nahlásite poruchu. Treba povedať, že veľa „porúch" je spôsobených nesprávnym nastavením a softvérom a tie sa dajú vyriešiť aj telefonicky. Ale stane sa, že ide skutočne o hardvérovú poruchu. Ak sa to potvrdí, produkt vyzdvihne doručovateľská služba, doručí do servisu a zhruba po 5 pracovných dňoch vám kuriér prinesie opravený produkt. Pre niektoré série firemných notebookov ponúkame aj servis typu NBD, teda notebook dostanete opravený ďalší pracovný deň po nahlásení poruchy. Určite nezaškodí, ak si dáta z notebooku zálohujete.
PCR: Aká je vaša stratégia, s ktorou prichádzate na slovenský trh?
TCh: To je dobrá otázka :-). Nemožno, samozrejme, čakať zázraky. Najdôležitejšia je pre nás spätná väzba od používateľov z konkrétneho trhu. Podľa toho budeme upravovať aj objednávky produktov a riadiť distribúciu cez naše kanály na nasledujúci kvartál. Ale to si vyžaduje veľa času a trpezlivosti, využitie skúseností z minulosti a vyhodnocovanie štatistických údajov. Naša stratégia je hlboké poznanie lokálneho trhu a maximálne prispôsobenie sa jeho požiadavkám.
Ďakujeme pekne za rozhovor.
Za PC REVUE sa zhováral Ondrej Macko.