Ako interne vzdelávať ítečkárov / Rozhovor: Adam Pagáč, líder divízie vývoja softvéru a člen vedenia spoločnosti PosAm
NXT: Ako vo vašom internom programe školenia vývojárov riešite medzery vo vzdelávaní, ktoré zanechali školy?
AP: Aj keď sa doba zrýchľuje a inovácie prichádzajú čoraz častejšie, paradoxne najväčším problémom škôl nie sú nedostatočne „čerstvé“ znalosti, ale spôsob, ako ich učitelia odovzdávajú študentom. Mladí ľudia sa totiž za posledné roky posunuli a od školy čakajú, že ich bude stavať pred výzvy, aby dosiahli maximum svojho potenciálu. Tento prístup však vidíme na Slovensku zriedkavo, väčšina škôl sa, žiaľ, „zasekla v čase“ a stále využívajú historický spôsob „nalievania vedomostí“. Vidíme tak v školách starý spôsob interakcie študenta a vyučujúceho, ktorý sa nepribližuje ideálu v podobe partnerského vzťahu. Tento prístup a predovšetkým memorovanie mladých ľudí nebaví, skôr chcú riešiť konkrétne problémy a zaujímavé výzvy, ideálne každým dňom náročnejšie, a toto čakajú aj od školy. Ak to nedostávajú, tí najlepší odchádzajú študovať do zahraničia.
Človek dobre pripravený na prax po ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH