CANON_112024 CANON_112024 CANON_112024

Ako interne vzdelávať ítečkárov / Rozhovor: Adam Pagáč, líder divízie vývoja softvéru a člen vedenia spoločnosti PosAm

5
NXT: Ako vo vašom internom programe školenia vývojárov riešite medzery vo vzdelávaní, ktoré zanechali školy? AP: Aj keď sa doba zrýchľuje a inovácie prichádzajú čoraz častejšie, paradoxne najväčším problémom škôl nie sú nedostatočne „čerstvé“ znalosti, ale spôsob, ako ich učitelia odovzdávajú študentom. Mladí ľudia sa totiž za posledné roky posunuli a od školy čakajú, že ich bude stavať pred výzvy, aby dosiahli maximum svojho potenciálu. Tento prístup však vidíme na Slovensku zriedkavo, väčšina škôl sa, žiaľ, „zasekla v čase“ a stále využívajú historický spôsob „nalievania vedomostí“. Vidíme tak v školách starý spôsob interakcie študenta a vy­učujúceho, ktorý sa nepribližuje ideálu v podobe partnerského vzťahu. Tento prístup a predovšetkým memorovanie mladých ľudí nebaví, skôr chcú riešiť konkrétne problémy a zaujímavé výzvy, ideálne každým dňom náročnejšie, a toto čakajú aj od školy. Ak to nedostávajú, tí najlepší odchádzajú študovať do zahraničia. Človek dobre pripravený na prax po ... Zobrazit Galériu

PosAm

Všetky autorove články