Americká FTC sfúkla Snapchat za zavádzanie používateľov a narušovanie ich súkromia
Hoci Snapchat u nás nedosiahol takú popularitu ako na americkom trhu, o službe umožňujúcej posielať fotografie, ktoré po niekoľkých sekundách „navždy zmiznú", ste už zrejme počuli. Americká Federálna obchodná komisia (FTC - Federal Trade Commission) nedávno obvinila spoločnosť, že zavádza svojich používateľov v otázkach týkajúcich sa súkromia a bezpečnosti.
Podľa jej výskumu totiž odosielané obrázky môžu byť uložené aj v prípade, že im odosielateľ nastaví životnosť len niekoľko sekúnd. Jeden z najčastejších spôsobov, ako možno funkciu „zmiznutia" obísť, je použitie aplikácie tretej strany, ktorá sa do Snapchatu nabúra. No poslúži aj stará dobrá metóda screenshotu.
Snapchat však podľa FTC skresľoval aj mieru zachovania súkromia, bezpečnosti a dôvernosti informácií používateľov. Spoločnosť o nich totiž zbierala množstvo osobných údajov. Získavala napríklad lokalizačné údaje používateľov Androidu, hoci v podmienkach sa tvrdí, že takéto informácie nebude sledovať. No azda najviac znep ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH