HONOR_200 HONOR_200 HONOR_200

Atmedia: Viac ako dve pätiny Slovákov pravidelne využíva platené VoD služby

Tlačové správy
0

Streamovacie služby, ako sú Netflix, Voyo a Max, sa tešia na Slovensku stále väčšej obľube. Podľa výsledkov prieskumu atmedia index za prvý polrok tohto roku, ktoré realizovalo mediálne zastúpenie Atmedia, aktuálne využíva aspoň jednu z platených VoD služieb 1,5 milióna Slovákov, respektíve 43 % obyvateľov vo veku 15–69 rokov. Ešte v druhom polroku 2022 pritom ich podiel tvoril 38 %. „Za necelé dva roky sa počet užívateľov platených VoD služieb na Slovensku zvýšil o päť percentuálnych bodov,“ približuje Pavel Müller, Senior Head of Research & Marketing v spoločnosti Atmedia.

ASBIS_L7640

Najpopulárnejšou platenou VoD službou na Slovensku dlhodobo zostáva Netflix, ktorý využíva viac ako 60 % všetkých užívateľov týchto služieb. Do TOP5 streamovacích služieb sa vedľa Netflixu radí aj Voyo, Max, Disney+ a JOJ Play, pričom tieto služby využíva medzi 13 až 36 % užívateľov.

Zo získaných dát ďalej vyplýva, že viac ako polovica používateľov sleduje streamovacie služby denne alebo takmer denne, ďalších viac ako 30 % používateľov ich využíva niekoľkokrát za týždeň. „Najaktívnejšími užívateľmi sú mileniáli vo veku 25 – 34 rokov, z ktorých takmer 60 % využíva VoD služby každý deň. Typický užívateľ neobmedzuje svoju voľbu iba na jednu platformu – v priemere využíva dve streamovacie služby súčasne,“ opisuje Pavel Müller s tým, že priemerne trávia užívatelia na Slovensku sledovaním VoD služieb vyše 50 minút denne. Za týždeň je to približne 6 hodín.

Hoci počet užívateľov platených VoD služieb na Slovensku rastie, Česko je z tohto pohľadu stále napred - streamovacie služby tam využíva už 47 % obyvateľov. Česi sledujú VoD služby v priemere 1 hodinu a 6 minút denne, čo zodpovedá zhruba 8 hodinám týždenne.

atmedia index

Výskum pre mediálne zastupiteľstvo tematických televíznych staníc Atmedia realizovala výskumná spoločnosť ResSOLUTION metódou CAWI. Dotazníkového vyšetrovania sa zúčastnilo 3 042 respondentov zo Slovenského národného panelu (internetová populácia vo veku 15 – 69 rokov). Prieskum prebiehal v dvoch vlnách za prvý a druhý štvrťrok roku 2024 (5. 4. – 5. 5. 2024, 3. 7. – 5. 8. 2024). Spoločnosť Atmedia predstavila atmedia index v polovici roku 2021. Televíznym staniciam, mediálnym agentúram a ďalším záujemcom ponúka komplexné dáta, informácie a pohľad do dvoch skúmaných oblastí: (1) využívanie platenej a neplatenej televízie, (2) využívanie platených videí na vyžiadanie (VoD).

Atmedia

Spoločnosť Atmedia Czech s. r. o. je obchodné zastupiteľstvo takmer 30 tematických televíznych staníc, ktoré na českom trhu pôsobia viac ako 15 rokov. Prepája zadávateľa TV reklamy s tematickými TV stanicami, ktoré obchodne zastupuje a predáva ich reklamný priestor. Na našom trhu zastupuje lokálnu aj väčšinu medzinárodných televíznych staníc z televíznych skupín, ako sú AMC Networks, Warner Bros. Discovery, The Walt Disney Company, Antenna Group, Canal+ alebo slovenská JOJ. Ide ako o platené, tak voľne šírené kanály. Dôležitým poslaním mediálneho zastupiteľstva Atmedia je aj podpora a rozvoj trhu tematických TV staníc u nás. Od roku 2021 pravidelne vydáva atmedia index, ktorý ponúka komplexné dáta, informácie a pohľad do dvoch skúmaných oblastí: (1) využívanie platenej a neplatenej televízie, (2) využívanie platených služieb s videom na vyžiadanie (VoD).

Úvodné foto: 139904 (pixabay.com)

Atmedia

Všetky autorove články

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať