Blog: Ružová daň na IT produkty?
Všimli ste si, že tovar a služby určené primárne pre ženy a dievčatá sú v mnohých prípadoch cenovo vyššie než ekvivalentné produkty pre mužov?
Azda najmarkantnejší príklad rozdielnej ceny za úplne rovnaké produkty sú jednorazové žiletky. Porovnajte si cenu žiletiek určených pre dámy, nemusia byť nutne ružové, a „ostatných“ žiletiek rovnakej značky a konštrukcie. Rozdielne sú aj ceny služieb, napríklad v čistiarni za vypratie blúzky a košele.
Teraz by sa patrilo napísať, ako tento fenomén vzniká: „Začína to hračkami, diferenciácia hračiek pre chlapčekov a dievčatká je úplne v poriadku, ale všimli ste si, že ružové autíčko pre dievčatko je o niečo drahšie než rovnaké alebo podobné modré či iné autíčko s chlapčenskou farbou?“ Takto to síce funguje, ale nevzniká. V tomto prípade nie je marketingová tvorba cien zacielená na deti, ale na rodičov za predpokladu, že dievčatám viac hračiek kupuje mama a chlapcom zasa otec.
Niekedy sa zdá rozdiel v cene logický, napríklad ženy vzhľadom na ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Zobrazit Galériu
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH