Free antivírus od Avastu zbiera údaje z prehliadania používateľov a predáva ich
Česká firma stojaca za antivírusovým programom Avast, ktorý používajú stovky miliónov ľudí na celom svete, predáva vysoko citlivé údaje z webového prehliadania mnohým z najväčších svetových spoločností. Spoločným vyšetrovaním to zistili weby Motherboard a PCMag. Interné dokumenty dcérskej spoločnosti antivírusového gigantu Avast s názvom Jumpshot objasňujú tajný predaj histórie internetového prehliadania ľudí, ako aj dodávateľský reťazec. Ukazujú, že antivírusový program Avast nainštalovaný v PC zbiera údaje, ktoré potom Jumpshot pribaľuje do rôznych produktov, predávaných mnohým z najväčších spoločností na svete.
Medzi súčasných klientov patria Google, Yelp, Microsoft, McKinsey, Pepsi a ďalší. Niektorí klienti zaplatili už milióny dolárov za produkty, ktoré obsahujú tzv. informačný kanál všetkých kliknutí, ktorý dokáže veľmi podrobne sledovať správanie používateľov, ich kliknutia a pohyb na webových stránkach. Avast tvrdí, že má viac ako 435 miliónov mesačne aktívnych používateľov, p ...
Článok je uzamknutý
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH
Článok je uzamknutý
Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU
Prihlásiť pomocou členstva NEXTECH